בית הנבחרים האמריקאי הצביע בעד, טראמפ עלול להפוך לנשיא הראשון שמודח פעמיים

הדחת נשיא ארצות הברית אושרה בבית הנבחרים והסנאט יכריע אם לאשר את הדחתו ולמנוע את התמודדותו לקדנציה נשיאותית נוספת | טראמפ קרא להימנע מאלימות: "לכל אמריקני יש זכות ביטוי, אבל אסור לעבור על החוק"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 14/01/21 07:38 א בשבט התשפא

בית הנבחרים האמריקאי הצביע בעד, טראמפ עלול להפוך לנשיא הראשון שמודח פעמיים
הודח בבית הנבחרים. טראמפ, צילום: שאטרסטוק

שבוע אחרי המהומות בגבעת הקפיטול, ושבוע לפני השבעת הנשיא החדש ג'ו ביידן, בית הנבחרים האמריקאי הצביע אמש (ד') בפעם השנייה תוך ארבע שנים, בעד הדחתו של הנשיא דונאלד טראמפ, תחת הסעיף "הדחה להתקוממות", כאשר 232 מחברי בית הנבחרים הצביעו בעד, מתוכם עשרה רפובליקנים. נגד ההדחה הצביעו 197, ו-5 נמנעו.

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, שחתמה על ההדחה, תקפה את הרפובליקנים שהתנגדו בהצבעה: "כיום כיבדו הדמוקרטים את שבועתנו והגנו על הדמוקרטיה של האומה. לעומת זאת, הרפובליקנים בגדו באותה אחריות קדושה. האמריקאים לעולם לא ישכחו".

"מי שתומך בי באמת, לא תומך באלימות או תקיפה של ערכי האומה, לא נסבול התנהגות כזו", אמר הנשיא טראמפ בסרטון שפורסם בחשבון הטוויטר של הבית הלבן, והדגיש: "האלימות בשנה האחרונה יצאה משליטה. היא חייבת להפסיק. מימין ומשמאל, אין תירוץ לאלימות, ארצות הברית היא אומה של חוקים. לכל אמריקני יש זכות ביטוי, אבל אסור לעבור על החוק".

כעת ינסו הדמוקרטים להביא לפתיחת משפט נגד טראמפ בסנאט, שם יש צורך של שני שלישים ממאה הסנאטורים, מתוכם לפחות 17 רפובליקנים, שבמידה ויורשע בו - ייאסר עליו להתמודד לנשיאות בעתיד. המשפט ככל הנראה, יתקיים רק אחרי השבעת הנשיא החדש ג'ו ביידן ב-20 בינואר.