חשש מהתפרצות של מוטציה נוספת בישראל: עוד 4 ישראלים נדבקו במוטציה הדרום אפריקאית

במשרד הבריאות מוטרדים מהתגלות מוטציה נוספת של לקורונה, ובוחנים מספר דרכים לטיפול בה. בכדי למנוע את התפשטותה, נשקלת האפשרות להכניס את כל הנוחתים מברזיל לבידוד במלוניות

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/21 20:25 כט בטבת התשפא

חשש מהתפרצות של מוטציה נוספת בישראל: עוד 4 ישראלים נדבקו במוטציה הדרום אפריקאית
מתחם בדיקות קורונה במודיעין, צילום: Yossi Aloni/Flash90

משרד הבריאות פרסם היום (ד') כי במעבדה המרכזית לנגיפים אותרו ארבעה מקרים נוספים של המוטציה הדרום אפריקאית. בסך הכול, אותרו בישראל שמונה מקרים מהזן הזה. במשרד הבריאות הדגישו כי המוטציות השונות גורמות להדבקה מהירה יותר, אך ככל הנראה, לא מובילות לתחלואה קשה יותר. 

משרד הבריאות שוקל: 5 דקות לכניסה לבידוד

לאחר ששתיים מהמוטציות לקורונה, הבריטית והדרום אפריקאית, כבר התגלו בישראל, במשרד הבריאות חוששים כעת מהתפרצות של מוטציה חדשה ונוספת של הנגיף, כך פורסם הערב בחדשות 12. מדובר במוטציה שככל הנראה, מקורה בברזיל. ביפן התגלו ארבעה מקרים של המוטציה אצל תיירים ברזילאים שנדבקו בו. במשרד הבריאות בוחנים את הטיפול במוטציה, ונשקלת האפשרות להכניס את החוזרים ברזיל לבידוד במלוניות.

לפני שלושה ימים משרד הבריאות היפני עדכן על מוטציה חדשה של קורונה שהגיעה ככל הנראה מברזיל ואובחנה במדינה, אצל ארבעה תיירים שהגיעו מברזיל. מסתמן כי המוטציה החדשה שונה מאלו שהתגלו בבריטניה ובדרום אפריקה. הרשויות ביפן החלו לחקור המוטציה הברזילאית.

משרד הבריאות בברזיל הודיע שהרשויות ביפן קיבלו הודעה, בה נכתב על הגרסה החדשה עם 12 המוטציות, שאחת מהן זוהתה גם בתוך המוטציה הבריטית והדרום אפריקאית, כך פורסם בסוכנויות הידיעות. כמו כן, ארגון הבריאות העולמי פרסם לפני יומיים הודעה על הגרסה הברזילאית שהתגלתה ביפן. 

https://www.youtube.com/watch?v=NBa_Qy4AbQY