גנץ קרא לאיחוד במרכז-שמאל: "מוכן להקריב הרבה"

יו"ר כחול לבן תקף בנאומו את נתניהו וקרא לכל המפלגות לוותר על האגו ולהתאחד תחת רשימה אחת בבחירות הקרובות: "יש סכנה גדולה שההזדמנות תחלוף אם נשאר מפוזרים על פני כל כך הרבה סיעות. אני קורא לכל מי שישראל חשובה לו, לכל מי שלא ילך יותר עם ביבי, לוותר על האגו ולהתאחד"  

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 11/01/21 20:20 כז בטבת התשפא

גנץ קרא לאיחוד במרכז-שמאל: "מוכן להקריב הרבה"
קורא לאיחוד של גוש מרכז-שמאל. גנץ בהצהרה הערב, צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ מסר הערב (ב') הצהרה לתקשורת בה הוא תקף את התנהלות נתניהו, וקרא לכל ראשי המפלגות בגוש מרכז-שמאל להתחיל במשא ומתן בדרך לחבירה, כדי למנוע בזבוז קולות ולהכריע את הבחירות, ואף הבהיר כי הוא מוכן להקריב הרבה כדי שזה יקרה

"אני רב אלוף במיל' בני גנץ, חייל של מדינת ישראל, פונה אליכם ישירות , אתם שנלחמים כבר חודשים ארוכים כדי להשתחרר מהאיש הזה, מביבי, האיש שמחזיק מדינה שלמה בגרון רק כדי שהוא יוכל להימלט מאימת בית המשפט.

"אתם שהאמנתם בי והתאכזבתם. אתם שנתתם לי את הדבר הכי חשוב לאזרח במדינה דמוקרטית, קולכם ואמונכם לעשות שינוי, שלוש פעמים ברציפות. ואכן שלוש פעמים הצלחנו לחסום אותו, שלוש פעמים הצלחנו למנוע ממנו הקמת ממשלה קיצונית ומסוכנת שתעניק לו חסינות. שלוש פעמים היינו קרובים לוודא שהוא יסיים , שהוא יעבור הלאה, ילך. ואז קורונה. מגיפה ומשבר עולמי. מלחמה על החיים של כולנו, על בריאותנו, על פרנסתנו, אחדותנו, ואני, חייל של מדינת ישראל, התייצבתי. 

"לחצתי את ידו של האיש הזה שהבטחתי להחליף. לחצתי את ידו של מפר הבטחות סדרתי. לחצתי כי מדינת ישראל במלחמה ואני קודם כל חייל שלה. טעיתי. בזמן שעשרות אלפי עסקים קרסו ומאות אלפים אזרחים נשארו ללא פרנסה, ביבי היה עסוק לסדר לעצמו הטבות מס במיליונים.

"בזמן שהסבים והסבתות שלנו חגגו לבדם את ליל הסדר ביבי המשיך כאילו החוקים של כולנו לא חלים עליו. בזמן שמגיפה אמיתית וקטלנית משתוללת ומאיימת, ביבי ממשיך להסית, לפלג, לסכסך, ולפרק אותנו מבפנים, רק כי זה משרת את האינטרס האישי שלו, רק כדי שהוא יוכל להימלט מאימת בית המשפט. שוחד, הפרת אמונים, מרמה. הוא רימה אותי, אתכם, הוא רימה פעם אחת יותר מדי.

"מעכשיו יהיה תשלום במזומן על התרגיל שהאיש הזה עשה ועושה לישראל. כשר ביטחון ומשפטים אני הולך להילחם לצד תושבי ישראל, וגם אתה הולך ביבי - לבית המשפט. אנחנו נוודא שזה יקרה.

"זוהי שעת חירום חברים. אסור לתת לו לפרק אותנו לרסיסי מפלגות. יש סכנה גדולה שההזדמנות תחלוף אם נשאר מפוזרים על פני כל כך הרבה סיעות. לכן אני קורא לכל מי שישראל חשובה לו, לכל מי שלא ילך יותר עם ביבי, לוותר על האגו ולהתאחד. 

"לפיד, חולדאי, בוגי, שלח, שמולי, זליכה, כל אלו שבאמת לא ישבו עם ביבי, בואו, בואו ניפגש נחפש ונמצא את השיטה, נמצא את הדרך, נמצא את המשותף לכולנו ויש מזה. בואו כבר מחר ניכנס לחדר, נמצא פיתרונות. נתאחד לטובת המדינה בלי משקעי עבר, בלי פחד, בלי אגו. אני מוכן להקריב הרבה כמו שהוכחתי כבר כדי שביבי ילך. אם האגו ילך - ביבי ילך. בואו נתאחד, כדי שביבי יילך" .

"מה שחשוב זה איננו המיקום שלי. מה שחשוב זה שנוודא שנתניהו מסיים את תפקידו כראש הממשלה ואנחנו נוביל את הממשלה הבאה בדרך מאוחדת ומכבדת את אזרחי ישראל. אנחנו נשב ונדבר ונמצא את הנוסחה הנכונה. לא המיקום חשוב, לא האגו חשוב, ההישג בהחלפת נתניהו הוא הדבר שחשוב לכולנו. אני מציע לא להיכנס לפרטי המשא ומתן ולפרטי המיקומים". 

תחושות מעורבות בגוש השמאל-מרכז 

לאחר ההצהרה, פנתה לשכתו של גנץ לתיאום פגישות עם ראשי המפלגות השונות, כאשר מי שקיבלו פנייה הם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר הישראלים רון חולדאי, יו"ר מרצ ניצן הורביץ, יו"ר תל"ם משה בוגי יעלון, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, וכן עפר שלח ולירון זליכה.

ביש עתיד הגיבו לקריאתו של גנץ ואמרו: "נעשה כל מאמץ להוביל לחיבורים שיובילו לממשלה שפויה וליברלית שתשנה את המדינה". 

לעומת זאת במרצ וישראל ביתנו פרסמו תגובות צוננות לאמירותיו של גנץ. יו"ר מרצ ניצן הורוביץ אמר כי "הלקח נלמד. ראינו איך זה הסתיים בפעם הקודמת כשאחרי הבחירות הכל התפרק והתפזר. כל בוקר מישהו מחליט שהוא מקים מפלגה שהיא כלום ושום דבר. מי שמקבל שברי אחוזים שיפרוש ולא יבזבז קולות. אנחנו שמאל והפעם נלך לבד. ולא עם אנשים שמתביישים להגיד מה". 

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר: "גנץ כבר הייתה לנו הזדמנות להחליף את ביבי אבל בחרת להיות ראש ממשלה רזרבי. הדבר היחידי שאתה יכול לעשות עכשיו למען המדינה זה להודיע שאתה לא מתמודד בכנסת הבאה".