ראש הממשלה ושר הבריאות התחסנו בפעם השנייה

לאחר שלושה שבועות מאז קיבלו את החיסון הקודם של פייזר, והיו לראשונים ממנהיגי העולם שמתחסנים, הערב נתניהו ואדלשטיין יעשו זאת שוב. נתניהו: "נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהמשבר הזה"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 09/01/21 19:11 כה בטבת התשפא

ראש הממשלה ושר הבריאות התחסנו בפעם השנייה
מנת חיסון שניה. נתניהו, צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין יתחסנו הערב (ש')  בפעם השנייה לעיני המצלמות. משרד הבריאות החל לפני שלושה שבועות במבצע "לתת כתף" בו האוכלוסייה הישראלית תתחסן כשהראשונים היו המבוגרים והאוכלוסיות שבסיכון, וכבר כמיליון וחצי ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה. 

ראש הממשלה נשא דברים לפני קבלת המנה השנייה של החיסון נגד קורונה ואמר: "כבר מחר יגיע משלוח נוסף של חיסונים. בזכות המבצע הזה נוכל לפתוח את הברים, המסעדות, בתי הכנסת, חדרי הכושר - הכל. נעשה זאת באמצעות הדרכון הירוק, אבל בשביל זה אני צריך מאזרחי ישראל שני דברים - שתתנו כתף לחיסון וכתף להצלחת הסגר. נצא מהקורונה יחד. נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהמשבר הזה".

כל האירוע קורה בזמן שישראל נמצאת בסגר מהודק שהחל בחצות של יום חמישי וימשך 14 יום, עד ל-21.1.ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, הזהירה ממצב התחלואה בישראל: "אנחנו במגיפה דוהרת עם מעל 8,000 מאומתים ליום, כשלפני 10 ימים היינו עם כ-600 חולים קשים וקריטיים, והיום עלינו ב-300. בנתונים הללו המספרים מוכפלים כל שבועיים. לפני חודש היינו במצב רמזור ש-20% בישובים אדומים וכתומים והיום 20% בירוק וצהוב. זו מגיפה משתוללת והמספרים עוד יעלו. התחזית של החולים הקשים החמירה יותר ממה שצפינו ואנחנו בקטסטרופה. הגרף בעוד שבועיים יהיה כפול מהיום".