ג'ונתן ואסתר פולארד נחתו בישראל: "נרגשים להיות בבית" | צפו

חודש לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי החליט שלא להאריך את ההגבלות שהוטלו עליו מאז שחררו, ו-35 שנים לאחר שנאסר, המרגל היהודי עלה עם רעייתו לישראל. ראש הממשלה: "כמה טוב שהם באו הביתה. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/12/20 07:18 טו בטבת התשפא

ג'ונתן ואסתר פולארד נחתו בישראל: "נרגשים להיות בבית" | צפו
פולארד עם ראש הממשלה לאחר נחיתתו, צילום: דוברות

ג'ונתן פולארד בישראל. המרגל היהודי נחת לפנות בוקר (ד') בארץ מלווה ברעייתו אסתר. השניים הגיעו במטוס פרטי חודש לאחר שהוסרו ההגבלות שחלו עליו לפני חמש שנים, ו-35 שנים מאז החל את מאסרו באשמת ריגול לטובת מדינת ישראל. 

לאחר שבני הזוג פולארד ירדו ממטוסם בהתרגשות, נשקו לאדמת ארץ ישראל וברכו שהחיינו, ברך ראש הממשלה בנימין נתניהו את ברכת "מתיר אסורים" ווהעניק לג'ונתן תעודת זהות ישראלית. נתניהו אמר: "זה רגע מרגש נורא שיונתן ואסתר בבית, חזרו הביתה, כמה טוב שהם באו הביתה. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה". 

"אנחנו נרגשים להיות בבית סוף סוף אחרי 35 שנים", אמר ג'ונתן לאחר הנחיתה. "אנו מודים לעם בישראל ולראש ממשלת ישראל על שהחזירו אותנו הביתה. אין מי שגאה יותר במדינה הזו או במנהיג שלה יותר מאיתנו. אנחנו מקווים להפוך לאזרחים פרודוקטיביים בהקדם האפשרי ולהמשיך בחיינו כאן. זו מדינה נהדרת. יש לה עתיד מזהיר. היא העתיד של העם היהודי ואנחנו לא הולכים לשום מקום".

שרת התפוצות ברכה גם היא את פולארד ורעייתו עם הגעתם ארצה. "יונתן, כמה טוב שבאת הביתה".

עורכת דינו של פולארד, עו״ד ניצנה דרשן-לייטנר, התרגשה הבוקר: "אני נרגשת מאוד מהגעתם של פולארד ורעייתו לישראל. היה מאמץ גדול לשמור את תכנית הגעתם מהתקשורת האמריקאית ולא להודיע דבר עד הגעתם ארצה. שוחחתי איתם לפני נסיעתם והם מאוד נרגשים אחרי 35 שנה להגיע לישראל ולפתוח בחיים חדשים. כמחוייב, בני הזוג יכנסו מייד לבידוד. זוהי הזריחה הראשונה של פולארד בירושלים. כולנו תפילה שהכאב והסבל של השנים הארוכות של פולארד בכלא יהיו מאחוריו לעד".

כזכור, בחודש שעבר משרד המשפטים האמריקאי החליט שלא להאריך את הגבלות התנועה שהוטלו על פולארד מאז שחררו בשנת 2015. לאחר שהסיר את האזיק האלקטרוני שהיה מחובר אליו, הסביר פולארד כי הוא ואסתר אשתו מעוניינים לעלות לישראל, אך יעשו זאת כשמצבה הרפואי יאפשר זאת. בשל כך, בחרו בני הזוג להגיע בטיסה פרטית ישירה מניו ג'רזי, לנמל התעופה בן גוריון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם פולארד עם תום ההגבלות, ואמר לו, "אנו מחכים לך. אתה צריך להרגיש באמת בבית. אתה צריך שיהיו לך כעת חיים נוחים, ששניכם תוכלו לעסוק בתחומי העניין שלכם, ואנו יכולים לטפל באסתר בטיפול הרפואי הטוב בעולם". לאסתר אמר נתניהו: "אנחנו מחכים לכם, גם בעידן הקורונה, בזרועות פתוחות. אתם תקבלו מאתנו את החיבוק האמיתי של עם ישראל. אני רוצה לברך אתכם שנגמר הסיוט הזה ותוכלו לחזור הביתה לישראל".