המחאה בירושלים הסתיימה, עשרות נעצרו ושוטר ומפגין נפצעו | צפו באלימות

התנהלות המשטרה במהלך האירוע בו נהרג הצעיר אהוביה סנדק בבנימין, והתנהלותה לאחר האירוע - הובילו מאות צעירים למחות נגדה בירושלים. המפגינים טענו לאלימות משטרתית, 50 מהם נעצרו ושוטר אחד נפגע בראשו מאבן שנזרקה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 21/12/20 22:38 ו בטבת התשפא

המחאה בירושלים הסתיימה, עשרות נעצרו ושוטר ומפגין נפצעו | צפו באלימות
המחאה הערב בירושלים, צילום: צעירי בת עין

צילום: צעירי בת עין

 

כ-200 מפגינים ניסו לפרוץ הערב (ב') למטה המשטרה הארצי בירושלים, כמחאה על הריגת הצעיר אהוביה סנדק ז"ל, היום ליד מכמש שבמועצת בנימין. המפגינים מוחים על התנהלות המשטרה במהלך האירוע בו לטענתם פגעה המשטרה ברכב בו ישב סנדק, פגיעה שהובילה למותו. כמו כן, המפגינים מוחים על התנהלות המשטרה לאחר האירוע ולאחר שגופת הצעיר נשארה במקום התאונה למעלה משש שעות.

במהלך המחאה נרשמו מספר עימותים בין השוטרים והמפגינים, שקראו לעברם "יהודי לא הורג יהודי" , "משטרה של רוצחים" וקריאות נוספות. המשטרה מצדה העבירה למקום מכתזית והזהירה את המפגינים לקראת השימוש בה. במקום נרשמו מספר מקרים בהם השוטרים הפעילו אלימות כלפי המפגינים. כ-50 מפגינים נעצרו או עוכבו על ידי המשטרה, כשבין העצורים קטינים, חלקם כבני 13 בלבד ומספר נערות. עורכי דין מארגון חוננו עושים דרכם לתחנת המשטרה בכדי לסייע לעצורים. 

בהודעת המשטרה נכתב כי אל צומת המטה הארצי בירושלים הגיעו מפגינים שהחלו בהפרת סדר תוך יידוי אבנים והתעמתות עם כוחות המשטרה במקום. בהמשך נכתב כי "עשרות מפגינים ממשיכים בהפרת הסדר תוך התעמתות עם השוטרים, הפרעה לתנועת הרכבת הקלה וחסימת הכביש לפרקים. בשלב זה נחסם כביש בר לב סמוך למטה הארצי והתנועה מופנית לצירים חלופיים. כוחות המשטרה פועלים להשבת הסדר במקום".

בהמשך דיווחה המשטרה כי כוחותיה ממשיכים בפעילות בעקבות המחאה בצומת המטה הארצי, וכי המפגינים ממשיכים בניסיונות לחסום את הצומת וכל זאת תוך המשך הפרת הסדר. עוד דיווחה המשטרה כי לוחם מג"ב נפצע בראשו לאחר שהושלכו אבנים על ידי המפגינים וגרמו לפציעתו. השוטר קיבל טיפול רפואי ראשוני במקום ופונה לבית חולים לבדיקה רפואית. מארגון חוננו נמסר כי עשרות עצורים הועלו לאוטובוסים, טרם ידוע לאן נלקחים.

כזכור, אהוביה סנדק ז"ל, המזוהה עם 'נוער הגבעות' נהרג היום בהתהפכות רכב בבנימין, ועוד שלושה נערים שנסעו עמו במכונית נפצעו, במהלך מרדף משטרתי. בהודעת המשטרה הראשונית נכתב כי המשטרה הוזעקה בטענה שהנערים השליכו אבנים על מכוניות פלשתיניות, וכי הניידת שהוזעקה למקום פתחה במרדף אחרי הנערים, ואז התהפך רכבם.