ההצעה לפיזור הכנסת עברה בקריאה טרומית | בנט תקף: "לפיד ונתניהו עסוקים בהפצת שנאה"

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התפזרות הכנסת, ברוב של 61 תומכים מול 54 מתנגדים, וההצעה תעבור לדיון בוועדת הכנסת. יו"ר ימינה אמר לפני ההצבעה: "היום זה אומר שממשלה מתפרקת או שהמדינה מתפרקת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/20 15:14 טז בכסלו התשפא

ההצעה לפיזור הכנסת עברה בקריאה טרומית | בנט תקף: "לפיד ונתניהו עסוקים בהפצת שנאה"
"לפיד ונתניהו עסוקים בהפצת שנאה". בנט, צילום: דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-23, ברוב של 61 מול 54 מתנגדים וללא מתנגדים. הנאומים שקדמו להצבעות לוו בקריאות ביניים וצעקות, במיוחד כאשר יו"ר ימינה, חבר הכנסת נפתלי בנט עלה לדוכן ותקף את התנהלות הממשלה.

"מיליון ישראלים רואים שיש פה ממשלה שפשוט לא אכפת לה מהם", אמר בנט, "הממשלה הזו לקחתה את אומת הסטארטפ והפכה אותה לאומת המריבות. לקחה את אומת החדשנות והפכה אותה לאומת הסקרים. לקחה את אומת היזמות והפכה אותה למספר אחד בעולם בבחירות. זו האומה שלנו? זה עם ישראל?".

יו"ר ימינה תקף את ראש הממשלה, אך גם את יו"ר יש עתיד, "יש מכנה משותף ללפיד ונתניהו, שניהם עוסקים בפוליטיקה בהפצת שנאה, לחרדים לערבים למתיישבים. גם מי שגר ביצהר הוא בן אדם, גם אנשי שמאל אוהבים את מדינת ישראל. אנחנו נביא דבר חדש. גם לפיד וגם נתניהו נכשלו בגדול. היום זה אומר שממשלה מתפרקת או שהמדינה מתפרקת". 

אחרי ההצבעה קראו בימינה לבחירות מהירות, תוך קיצוץ של 70 אחוזים מתקציב הבחירות המיועד. "עכשיו, אחרי שהחוקים לפיזור הכנסת עברו בקריאה טרומית, אנחנו קוראים לכל סיעות הבית להתאחד ולקדם אותן כך שהבחירות יתקיימו במועד הקרוב ביותר האפשרי מבחינת היערכות וועדת הבחירות, ותוך לא יאוחר מחודשיים, ועם ויתור על 70% מכספי מימון המפלגות.  לא צריך עכשיו קמפיינים יקרים שיבזבזו כספי ציבור שפשוט אין לנו. מדינת ישראל צריכה מערכת בחירות קצרה, זולה ומהירה, ממשלה יציבה ותקציב הכי מהר שאפשר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן