סגר בחנוכה? קבינט הקורונה ידון בהגבלות נוכח העלייה בתחלואה

לקראת חגי החורף - חנוכה, חג המולד וראש השנה האזרחית - ידונו בהמשך השבוע שרי הקבינט בהטלת מגבלות על האוכלוסייה, ותיתכן הגבלת מעבר מעיר לעיר. אין כוונה לשנות את מתווה פתיחת מערכת החינוך

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 29/11/20 20:58 יג בכסלו התשפא

סגר בחנוכה? קבינט הקורונה ידון בהגבלות נוכח העלייה בתחלואה
חוזרים לסגר?, צילום: דני מרון, פלאש90

האם הסגר שהיה מנת חלקנו בפסח ובחגי תשרי יחזור גם בחנוכה? קבינט הקורונה צפוי להתכנס בימים הקרובים ולדון בהטלת מגבלות מחודשת על האוכלוסייה בישראל, בשל העלייה המתגברת בתחלואה בתקופה האחרונה, ולקראת החגים הצפויים בתקופה הקרובה - חנוכה, ולאחרי חג המולד הנוצרי ופתיחת השנה האזרחית החדשה - חגים אותם נוהגים רבים לציין בחוג המשפחה והקהילה.

המאבק בקורונה עובר שלב? ההצעה: בדיקות קורונה לעיר שלמה - ופתיחת רוב ההגבלות

על פי דיווח הערב (א') ב'כאן חדשות', במשרד הבריאות מקיימים בימים האחרונים דיונים על האפשרות להחמרת ההגבלות, כשעל הפרק איסור מעבר בין ערים, כפי שהיה ביום העצמאות, או סגר חריף יותר, אך טרם התקבלו החלטות כלשהן בנושא.

עם זאת, ועל אף העלייה בתחלואה, דווח כי סגירת או צמצום מערכת החינוך איננה על הפרק, ומתווה הלימודים בבתי הספר ובגנים צפוי להימשך כמתוכנן, כולל פתיחת כיתות ז' עד ט' בשבוע הבא.

"עדיף לנקוט בצעדים נסבלים, כדי שלא נצטרך להגיע לצעדים החמורים"

פרופ' נחמן אש, ממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה, התייחס הערב לנושא ואמר כי "אנחנו חושבים מה נדרש לעשות כדי לנסות לצמצם את העלייה המיידית בחולים, ומה יידרש לעשות אם לא נצליח". הוא הוסיף כי "אנחנו מנסים למצוא דרכים שבהן הפגיעה במשק תהיה כמה שיותר קטנה". 


(תדרוך של פרופ' נחמן אש, בסוף השבוע)

ממונה הקורונה, שדיבר באירוע של רופאי בריאות הציבור, הוסיף: "אנחנו רוצים מאד להמשיך ולפתוח את מערכת החינוך ולהשאיר אותה פתחה גם כשהתחלואה עולה בגלל הערך של החינוך. רוצים לעשות את זה באחריות. לדבריו, "אני לא יכול להגיד מה נקודת הזמן לצעדים משמעותיים. אנו לא רוצים להגיע למספרים של הגל השני גם אם מערכת הבריאות יכולה להתמודד אתם. הן מסיבה של חיי אדם. והן משום שככל שדוחים את הצעדים,  נצטרך לנקוט בצעדים יותר משמעותיים. עדיף לעשות קודם צעדים יותר נסבלים".

בתוך כך עדכן הערב משרד הבריאות כי מספר המונשמים בישראל ירד, לראשונה מאז חודש אוגוסט, אל מתחת למאה, ועומד נכון להערב על 92 חולי קורונה הזקוקים להנשמה. מספר החולים במצב קשה ממשיך אף הוא במגמת הירידה, ועומד על 263 חולים במצב קשה.

אמש אומתו כחיוביים לקורונה 573 בני אדם, מתוך למעלה מ-17 אלף בדיקות. שיעור הבדיקות החיוביות עומד 3.3%, נתון גבוה המתייחס, כמדי שבוע, לירידה בכמות הבדיקות במהלך הסופ"ש. ביממה האחרונה נפטרו בישראל תשעה בני אדם כתוצאה מקורונה, ומספר הנפטרים הכולל עומד על 2,864.

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן