נתניהו נפגש עם פומפאו ושר החוץ הבחרייני: "ההסכמים לא היו נחתמים בלי תמיכת טראמפ"

ראש הממשלה נתניהו, מזכיר המדינה האמריקאי פומפאו ושר החוץ הבחרייני אלזיאני, נפגשים בשעה זו לשיחות מדיניות בעקבות הסכם השלום בין ישראל לבחריין. השלושה צפויים תחילה לשאת הצהרות לתקשורת

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 18/11/20 16:50 ב בכסלו התשפא

נתניהו נפגש עם פומפאו ושר החוץ הבחרייני: "ההסכמים לא היו נחתמים בלי תמיכת טראמפ"
שר החוץ הבחרייני, ראש הממשלה נתניהו ומזכיר המדינה האמריקאי פומפאו, צילום: צילום מסך מתוך השידור

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, ושר החוץ של בחריין ד"ר עבד א-טיף א-זיאני נשאו הצהרות משותפות בפתח המפגש הטרילטרלי ישראל-ארה"ב-בחריין. אחרי ההצהרות המשיכו שלושת המנהיגים לסדרת שיחות בנושאי מדיניות וההסכם בין המדינות שנחתם לאחרונה.

ראש הממשלה נתניהו פתח ואמר כי "כבר לפני חודשיים עשינו היסטוריה בוושינגטון כשחתמנו על הסכמי אברהם. שלושה הסכמי שלום בשישה שבועות. זה לא יכול להיות יותר טוב. היום אנו עושים היסטוריה שוב. זה הביקור הראשון של שר מבחריין בישראל. זה עוד אבן דרך בדרך לשלום באיזור".

"השלום בנוי על יסודות איתנים של עניין משותף", המשיך ראש הממשלה, "כמו ישראל, בחריין מכבדת העבר ומחבקת את ההווה. כמו ישראל, בחריין קטנה במידות אך גדולה בשאיפות. היום מה שאנו עושים זה להרחיב את הקשרים. לאפשר את הזרימה החופשית של רעיונות, חדשנים ויזמים בין שתי המדינות בשני הכיוונים. זה כוח לשלום לטובת שני העמים. לא עושים זאת בעתיד הרחוק - אלא מיד. זה קורה במהירות מדהימה. היום המלך חאמד ואני בונים גשר לשלום שרבים יחצו אותו בעתיד".

נתניהו פנה לפומפאו שיסיים את תפקידו במהלך חודש ינואר הקרוב ואמר "מזכיר המדינה מייק, אני מודה לך על חברותך ואני מבקש להעביר לנשיא טראמפ את הערכתי העמוקה והערכת העם כולו למה שהוא והממשל עשה למען ישראל והשלום. ישראל ובחריין ניהלו הרבה קשרים אבל בכנות היום הזה לא היה קורה, הסכמי אברהם לא היו נחתמים, בלי תמיכתו הקריטית ומנהיגותו של טראמפ".

מזכיר המדינה האמריקאי אמר כי "ארצות הברית מברכת את פתיחת השגרירויות בכל מדינה, צעד דיפלומטי חשוב. אנחנו שמחים עכשיו שישראל תהיה חלק מהארגון הבחרייני. זהו צעד חשוב בנורמליזציה. ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ תודה שלקחתם צעד לקראת שלום והזדמנות נפלאה לכל האומות בעולם תודה רבה לכם".

שר החוץ הבחרייני ד"ר עבד א-טיף א-זיאני הודה על קבלת הפנים שנערכה לכבודו, ואמר כי "העונג שלי להיות הראשון שמבקר בישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן