הבוקר: תפילות בבתי כנסת, צימרים ומספרות יחזרו לפעול

בעקבות החלטת קבינט הקורונה שאושרו במשאל טלפוני לפני כניסת השבת, מרבית ההקלות שאושרו ייכנסו לתוקף כבר מחר. בין ההקלות: הפעלת שיעורי נהיגה, מרכזים לאזרחים ותיקים, מספרות ומכוני קוסמטיקה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 31/10/20 19:13 יג בחשון התשפא

הבוקר: תפילות בבתי כנסת, צימרים ומספרות יחזרו לפעול
בתי הכנסת נפתחים , צילום: Gershon Elinson/Flash90

אחרי ההחלטות שהתקבלו בישיבת הקבינט מיום חמישי האחרון, קבינט השרים לענייני קורונה אישר מספר תקנות במשאל טלפוני שמערך לפני כניסת שבת. בין התקנות : הפעלת צימרים, שיעורי נהיגה ופתיחת בתי כנסת.

קבינט הקורונה החליט כאמור על דחייה בפתיחת המסחר ליום ראשון הבא, ובכפוף להמשך הירידה בתחלואה, אך אישר מספר תקנות נוספות, שאושרו באופן סופי לפני כניסת השבת. 

התקנות שאושרו:

- ניתן יהיה לקיים אימון ותחרויות לספורטאים תחרותיים, ילדים ונוער, ובענף השחייה והספורט המוטורי - גם בגירים.

- ניתן יהיה לקיים שיעורי נהיגה בכפוף להוראות של נסיעה ברכב פרטי – עד נהג ושני נוסעים ברכב. 

- ניתן יהיה להפעיל מסגרת רווחה שלא רק בעבור טיפול סוציאלי חיוני, כמו מרכזי יום ומועדונים לאזרחים ותיקים, שירותים להפגת בדידות המיועדים לאזרחים ותיקים, לרבות אלה שאינם במסגרת שירותי הרווחה של הרשות המקומית, וכן ספריות לעיוורים.

- מותרת הפעלת מקום עבור אימון או תחרות של ספורטאי מקצועי וכן של ספורטאי תחרותי. 

- הפעלת אתרי מורשת ואתרי עתיקות שנמצאים בשטחים פתוחים. 

ההקלות - שלב 2

ההקלות - שלב 2צילום: צילום מסך מתוך הנחיות משרד הבריאות

- תתאפשר הפעלת צימרים עד ארבע יחידות אירוח נפרדות לגמרי, כאשר כל יחידה תשמש בעבור אנשים הגרים יחד בלבד. הפעלת מתחם אירוח בניגוד לתנאים מהווה עבירה שהקנס בגינה - 5,000 שקלים.

- תתאפשר הפעלתם של מקומות למתן טיפולים לא רפואיים בגוף האדם, כגון מספרות וטיפולי יופי וקוסמטיקה, וכן טיפולי רפואה משלימה, רכיבה טיפולית, טיפולי נפשי או רגשי ובריכות טיפוליות.

- תתאפשר הפעלת מתחמי דרייב-אין לצורך צפייה בסרט. 

- יתאפשרו תפילות בתוך בתי כנסת עד עשרה אנשים, ו-20 בשטח פתוח. מותר לקיים תפילות בלבד ולא שיעורים, קידושים וכדומה. תפילה בבית תפילה עם מספר אנשים גבוה מהמותר מהווה עבירה פלילית שהקנס בגינה -500 שקלים לכל אחד מהנוכחים. 

- אירועים מסוג חתונה, מסיבה, טיול מאורגן או טקס – יתאפשר קיומם עם עד 10 אנשים במבנה או 20 בחוץ, ולכל היותר עד 20 אנשים. 

- חל איסור על ארגון או השתתפות באירוע מסוג: אירוע ספורט, כנס, פסטיבל ומופע בידור ואומנות.

- חל איסור על מפעיל מקום ציבורי ועסקי או מחזיק במקום פרטי לקיים אירוע אסור, וחל איסור על נותן שירותים כגון: שירותי צילום, הסעדה, מוסיקה, תאורה ותשתיות לתת שירות עבור אירוע אסור או אירוע שמספר המשתתפים בו עולה על המותר - העובר על הוראה זו צפוי לקנס של 5,000 שקלים. 

- תחול חובת שמירת מידע על ידי מחזיק של מקום ציבורי או עסקי שהכניסה אליו נעשית בתיאום או בהזמנה מראש לצורך מסירתה במקרה הצורך לשם ביצוע חקירה אפידמיולוגית.

התקנות יכנסו לתוקף החל ממחר (יום א'), י"ד בחשוון התשפ"א, ה-1 בנובמבר בשעה 6:00 בבוקר.  התקנה לעניין הגבלת אירועים והנגזרות הפליליות מהוראה זו ייכנסו לתוקף באותו יום בשעה 14:00. התקנה לעניין הפעלת מקום עבור אימון של ספורטאים תחרותיים ומקצועיים תחל ביום 31.10.20.