רב בית החולים בנהריה הושעה מתפקידו לאחר שנחשד בפגיעות מיניות

תלונות חוזרות ונשנות כנגד ביצוע מעשים מגונים לאורך 13 שנים, הביאו את נציב שירות המדינה להשעות את הרב שמעון גורליק מתפקידו. כעת גם נפתחה חקירה פלילית נגד הרב גורליק בעקבות תלונה של אנשי צוות בית החולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/20 15:55 כו בתשרי התשפא

רב בית החולים בנהריה הושעה מתפקידו לאחר שנחשד בפגיעות מיניות
בית החולים לגליל בנהריה, צילום: Dr. Avishai Teicher via the PikiWiki - Israel free image collection project

נציב שירות המדינה הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ החליט להשעות את הרב שמעון גורליק מתפקידו כרב בית החולים לגליל שבנהריה, כך חשף יאיר קראוס מ"מקור ראשון". כנגד הרב גורליק הוגשה תלונה במשטרה על פגיעה בעלת אופן מיני כלפי נער בן 17. זו אינה הפעם הראשונה בה הוגשו תלונות נגד הרב גורליק על מעשים דומים כנגד ילדים ונשים אחרות, קטינות ומבוגרות.

הפרשה האחרונה שהביאה את נציבות המדינה להגיש תובענה נגד הרב גורליק לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה, הייתה עקב פגיעה בצעיר בן 17. על פי החשד, באוגוסט 2018, ביקשו בני משפחתו של הנער מהרב לשהות ליד מיטת בנם שעבר ניתוח. אך היות ואין זה במסגרת תפקידו כרב בית החולים, נאסר עליו לקיים את הבקשה. אך לא רק, החשד מחמיר כאשר ביקש הרב לקלח בעצמו את הנער, על אף אזהרותיו של בכיר במחלקה הכירורגית כי אסור לרב גורליק לקלח את הנער. לבסוף הרב הורה לנער להיכנס למקלחת והרב נכנס עמו וסיבן את גבו.

כבר באוקטובר 2019, זומן גורליק לחקירה באגף המשמעת בנציבות שירות המדינה, אך רק לפני חודש הושעה מתפקידו. לאורך 13 שנים הודשו כנגד הרב מספר תלונות, אך לא אחת מהן הביאה להשעייתו או הרשעה פלילית. הראשונה הייתה עוד בשנת 2007  בה הרב נחשד לביצוע שורה של מעשים מיניים, ובהם מעשים מגונים, בילדה בת 7. היחס השלילי כלפיו החמיר כאשר בשנת 2016 החליטו הרבנים הראשיים, להדיח את הרב גורליק מהסמכתו כרב, לאחר שהוצג בפניהם סרטון וידאו המראה את הרב  בזמן מעשה בלתי הולם. גם סגן שר הבריאות דאז יעקב ליצמן, קרא לרב גורליק להתפטר, אך הוא לא נענה לדרישה עקב התמיכה שקיבל מבית החולים.

"הוא ניצל אותם להרבות טומאה ולעשות כל תועבה"

מנציבות המדינה נמסר בתגובה: "נגד גורליק נפתחה חקירה פלילית בעקבות תלונה של אנשי צוות בית החולים. התיק הפלילי נסגר על ידי המשטרה. למרות זאת, אגף המשמעת מצא כי יש מקום להעמידו לדין והגיש כנגדו תובענה לבית הדין למשמעת של עובדי המדינה. בעקבות הגשת התובענה המשמעתי ולאור חומרת המיוחס לו, נערך לגורליק שימוע באגף המשמעת ונציב שירות המדינה החליט להשעותו עד לתום ההליכים המשמעתיים נגדו".

מבית החולים לגליל בנהריה נמסר בתגובה: "הנושא מטופל על ידי אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה ונפעל בהתאם להנחיותיו. מעבר לאמור, תפקידו של מר שמעון גורליק הינו משגיח כשרות".

עורכת הדין אילה הוניגמן מסרה מטעמו של הרב גורליק: "כתב התובענה נוגע אך ורק לארוע חד פעמי של חריגת הרב גורליק מסמכות מקצועית. הרב גורליק דוחה בתוקף כל ניסיון לרמז לכיוונים אחרים, שהינם בגדר לזות שפתיים ולשון הרע. הרב גורליק סמוך ובטוח שבית הדין למשמעת יקבל עמדתו כי מדובר באירוע קל, ברף המשמעתי הנמוך ביותר ואמצעי המשמעת שיוטל עליו יהיה בהתאם וכי ישוב במהרה לתפקידו כאחראי כשרות בבית החולים".

הרב שמואל אליהו, הנמנה בין אלו שלחמו ברב גורליק אמר: "מברך את נציב שירות המדינה הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ על החלטתו להשעות את שמעון גורליק מתפקידו כרב בית החולים בנהריה. בהחלטה החשובה הזו הוא מסיר חרפה גדולה מאיתנו, מבית החולים הממשלתי בנהריה ומנציבות שירות המדינה שלפני כעשר שנים החליטו להשאיר את שמעון גרליק בתפקידו כרב בית החולים בנהריה. שמעון גורליק נחשד אין ספור פעמים בהטרדות מיניות של בנות ושל בנים, של ילדות ושל מבוגרות ושל כל דבר שזז. הוא בורך בכישרון דיבור ובכריזמה גדולה, ובמקום לנצל את המתנות הללו להרבות אור וטוב הוא ניצל אותם להרבות טומאה ולעשות כל תועבה".