נתניהו חושף בעצרת האו"ם: מחסני טילים של חיזבאללה בלב שכונת מגורים בביירות

לאחר חודשים של מתיחות בצפון, ראש הממשלה חשף מפעלי טילים של יחיזבאללה העלולים לסכן את האזרחים בלבנון. נתניהו קישר את הסיכון של קיום המפעלים הללו לפיצוץ שארע בחודש שעבר בלבנון: "עליכם למחות נגד זה. משום שאם המחסן הזה יתפוצץ, תהיה פה טרגדיה נוספת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/20 19:32 יא בתשרי התשפא

נתניהו חושף בעצרת האו"ם: מחסני טילים של חיזבאללה בלב שכונת מגורים בביירות
נתניהו בעצרת האו"ם, צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (ג') בעצרת הכללית של האומות המאוחדות19:30. נתניהו הודיע כי יפתיע את נסראללה בגילויים חדשים. ואכן במהלך נאומו ראש הממשלה הציג תצלומי אוויר המראים מחסני נשק וטילים של חיזבאללה הנמצאים בלב שכונת מגורים בביירות. המחסנים גם נמצאים בקירוב לתחנות גז, מה שעלול לסכן את אזרחי המדינה מפיצוץ הרסני. כזכור, בחודש שעבר ארע פיצוץ אדיר בלבנון שהוביל להרס נוראי ולמתום של מאות. 

"אני מוכן לשים קץ לסכסוך בינינו לבין הפלשתיני"

נתניהו פתח את דבריו עם הסכם השלום שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין: "המזרח התיכון לא ידוע כמקום שמביא חדשות טובות, ומעטים ציפו שהשנה הזאת תהיה שונה. אולם אני שמח לומר שהשנה יש לי חדשות טובות מהמזרח התיכון. מוקדם יותר החודש, בטקס שאירח הנשיא טראמפ בבית הלבן, ישראל חתמה על הסכמים היסטוריים עם איחוד האמירויות ועם ממלכת בחריין". נתניהו הבטיח גם ש"בקרוב מאוד, מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות יצטרפו למעגל השלום".

נתניהו התייחס בעקבות כך לאפשרות של שלום מול הפלשתינים: "במשך זמן רב מדי הטילו למעשה הפלשתינים וטו על שלום בין ישראל לעולם הערבי הרחב. דרישותיהן של הפלשתינים היו לא מציאותיות, כמו למשל הדרישה שישראל תיסוג לקווי 1967. במשך שנים רבות, רבים בקהילה הבינלאומית ביקשו להיכנע לדרישותיהן המגוחכות של הפלשתינים, וכתוצאה מכך, בזבזו זמן יקר בניסיון לקדם אשליה לא מציאותית במקום לחתור לפתרון מעשי". נתניהו הודיע כי הוא יתמוך בתכנית המאה של הנשיא טראמפ שלדעתו תביא את השלום "כשזה יקרה, ישראל תהיה מוכנה. אני אהיה נכון ומוכן לשאת ולתת על בסיס תכנית טראמפ כדי לשים קץ לסכסוך בינינו לבין הפלשתינים אחת ולתמיד".

תצלום אוויר החושף מחסן טילים: "כאן עלול להתרחש הפיצוץ הבא"

משם עבר נתניהו לדבר על לבנון והתחיל מהטרגדיה שפקדה את המדינה: "כולנו ראינו את הפיצוץ הנורא בנמל ביירות שאירע בחודש שעבר. מאתיים אנשים קיפחו את חייהם, אלפים נפצעו ורבע מיליון בני אדם נעשו חסרי בית". אלא שבזמן שדיבר על האירוע הציג נתניהו תצלום אווירי של ביירות וחשף מספר מבינים מסוכנים בלב העיר. נתניהו הציג תמונה של שכונת ג'נאח בביירות, הצמודה לנמל התעופה הבינלאומי. ובין המבנים הציג נתניהו את מיקומו של מחסן נשק סודי של חיזבאללה.

תצלום אווירי של ביירות. מחסני הנשק מסומנים באדום

תצלום אווירי של ביירות. מחסני הנשק מסומנים באדוםצילום: צילום מסך

"כאן עלול להתרחש הפיצוץ הבא" ציין נתניהו בעת הציגו את מפת העיר ואת מיקומו של המחסן. "זאת כאן מחזיק חיזבאללה מחסן נשק סודי. המחסן הזה ממוקם בסמוך לחברת גז. זה גם נמצא במרחק מטרים ספורים מתחנת דלק ו-50 מטרים מחברת גז. וכל זה נמצא במרכז מגורים אזרחי, ובתים אזרחיים". משם פנה אל אזרחי לבנון: "אני אומר לתושבי ג'נאח, עליכם לפעול כעת. עליכם למחות נגד זה. משום שאם המחסן הזה יתפוצץ, תהיה פה טרגדיה נוספת". 

נתניהו

נתניהוצילום: צילום מסך

"ישראל קוראת לכל חברי מועצת הביטחון להתייצב אל מול התוקפנות האיראנית"

לאחר לבנון הנושא השלישי בנאומו של נתניהו היה כמובן איראן: "בשנת 2015, הייתי היחיד מבין מנהיגי העולם שהתנגד להסכם הגרעין המביש שנעשה עם איראן. התנגדתי לו משום שלא רק שהוא לא בלם את דרכה של איראן אל הפצצה, הוא למעשה סלל אותה". נתניהו הוסיף להזהיר ואמר: "בעוד מספר חודשים יהיה לאיראן מספיק אורניום מועשר כדי לייצר שתי פצצות גרעיניות. ואיראן עובדת עכשיו על פיתוח דור חדש של צנטריפוגות, ה-IR9, שיכפיל את יכולות ההעשרה שלה פי 50" .

נתניהו אף תקף את מועצת האו"ם על כך שלא נקטה פעולות בעבר כדי למנוע את בניית הגרעין: "מועצת הביטחון לא נקפה אצבע מול ההפרות הבוטות של איראן ומול הראיות המוצקות שבארכיון הגרעין. מועצת הביטחון, המחויבת להסכם הגרעין הכושל, עדיין מסרבת לראות את מה שהיה ברור לכל מי שמבין משהו על המזרח התיכון. לפני חמש שנים, כשהסירו את הסנקציות על איראן, מעצמות העולם פתחו את דלתו של כלוב הנמר, ואז פשוט קיוו לטוב". נתניהו הוסיף לתקוף:  "אולם בדיוק כפי שהזהרתי לפני חמש שנים, איראן, עשירה יותר ומועצמת יותר, השתמשה במיליארדים שהוזרמו לתוך קופת המדינה כדי להמריץ את מסע הקטל והכיבוש שלה ברחבי האזור".

לסיום קרא נתניהו: "ישראל קוראת לכל חברי מועצת הביטחון להתייצב לצדה של ארה"ב אל מול התוקפנות האיראנית, לעמוד יחד איתה על כך שאיראן תשים קץ לתכנית הגרעין שלה אחת ולתמיד, ולהתמודד יחד עם ארה"ב עם הסכנה הגדולה ביותר לשלום באזורנו. אם תעשו כך, אני סמוך ובטוח שבשנים הקרובות נשמע עוד בשורות טובות מהמזרח התיכון. חדשות טובות עבור ישראל, חדשות טובות עבור שכנינו הערבים וחדשות טובות לעולם, לכל מי שחותר לשלום, ביטחון ושגשוג".