נתניהו מתייחס לסגר בחגים: "מערכת הבריאות הרימה דגל אדום"

שלוש שעות לפני שהוא עולה על המטוס לארצות הברית, ראש הממשלה הסביר מדוע הממשלה החליטה להחמיר את ההגבלות והסביר כי ייתכן שהסגר יתארך מעבר לשלושה שבועות: "יהיה מתווה מיוחד לתפילות לחגים, תותר התקהלות של עד עשרה אנשים בחלל סגור, ו-20 אנשים בקפסולות בחוץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/20 20:20 כד באלול התשפ

נתניהו מתייחס לסגר בחגים: "מערכת הבריאות הרימה דגל אדום"
ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי יום שלם של דיונים והצבעות על התכנית להורדת התחלואה בתקופת החגים, ראש הממשלה נתניהו כינס מסיבת עיתונאים בה התייחס להחלטות מישיבת הממשלה היום

נתניהו החמיא למהלכי הממשלה מפרוץ מגפת הקורונה: "סגרנו את הכלכלה ראשונים, ולכן היינו הראשונים לפתוח אותה. נתנו הלוואות ומענקים. אני יודע שיכול להיות טוב יותר, אבל תראו איפה נמצאת ישראל לעומת ארצות הברית, גרמניה והאיחוד האירופי".

לדברי נתניהו, "כשעלתה התחלואה אצלנו, שאלתי את פרופ' גמזו ואת המומחים מתי נניף דגל אדום, והם השיבו - כשמערכת הבריאות תניף דגל אדום. ביום חמישי הם הניפו דגל אדום. בכירי משרד הבריאות הזהירו אותנו שמצב התחלואה מחייב נקיטת צעדים מידיים".

"חלק מהצוותים נמצאים בעומס יתר", הוסיף. "אני רוצה להבהיר - זו לא בעיה של מכונות הנשמה, לא בעיה של מיטות. זו בעיה של שחיקה אנושית של הצוותים הללו שעובדים במסירות, ואף על פי שתגברנו, אין אפשרות להחזיק מצב של חולים קשים".

"בנוסף, מזהירים אותנו מפני זינוק בחולים הקשים - מה שיגבה מספר נפטרים שלא הכרנו", אמר. "החורף מתקרב ואנחנו עלולים לעמוד בפני סכנה משולבת - קורונה ושפעת. לכן אנחנו נערכים מראש. גם הרופאים וגם הכלכלנים אומרים שאם צריך להדק אז בתקופת החגים, שבה הכלכלה עוברת להילוך נמוך".

נתניהו פירט: "קיבלנו החלטות למתווה מהודק לשלושת השבועות הקרובים, אם אפשרות שיימשך. כרגע אנחנו מדברים על עד שמחת תורה. המגזר הציבורי יפעל במתכונת מצומצמת כמו בחודשים מרץ ואפריל, המגזר הפרטי יעבוד כרגיל אבל ללא קבלת קהל מלבד שירותים חיוניים. יהיה מתווה מיוחד לתפילות לחגים, הסופרמרקטים, רשתות הפארם והמשלוחים ימשיכו לפעול".

"תותר התקהלות של עד עשרה אנשים בחלל סגור, ו-20 אנשים בקפסולות בחוץ", הוסיף נתניהו. "כמו כן, תהיה הגבלת תנועה של 500 מטר. נאפשר ספורט יחידני בתקנות מפורטות".

"הצעדים כרוכים במחירים קשים לכולנו", אמר. "זה לא החג שהיינו רגילים לו, לא נוכל לחגוג עם כל בני המשפחה ויהיו מי שייפגעו מהסגר. הנחיתי את שר האוצר לגבש חבילת סיוע כלכלית למי שנפגע מהסגר, והוא יעשה זאת עד חמישי הקרוב".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן