ליצמן מאיים: אם יוטל סגר בחגים אתפטר

שר הבינוי והשיכון פנה לראש הממשלה לפני הכרעת הממשלה על הטלת סגר ואיים כי אם יוטל סגר בחגים יתפטר. בפנייתו לנתניהו אמר: " יכולת לעשות סגר באוגוסט ונמנעת, דווקא בחגים אתה סוגר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/20 08:23 כד באלול התשפ

ליצמן מאיים: אם יוטל סגר בחגים אתפטר
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה צפויה להתכנס היום (א') בשעות הבוקר ולאשר את החלטת קבינט הקורונה עליה סוכם ביום חמישי, תכנית למלחמה בהתפשטות הקורונה. כפי הנראה, ההצעה להטיל סגר כללי צפויה לעבור, בשל תמיכתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש הממשלה החליפי בני גנץ, אך ייתכן כי בסופו של דבר הממשלה תחליט על מספר הקלות, בשל התנגדות מספר שרים המתכוונים בשלב זה להצביע נגד סגר כללי. מי שעומד בראש המתנגדים הוא שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן.

ליצמן פנה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ואיים כי אם יוחלט להטיל סגר בחגים - אז יתפטר מהממשלה. בפנייתו לנתניהו אמר: "ביולי-אוגוסט השארת הכול פתוח. יכולת לעשות סגר באוגוסט ונמנעת, דווקא בחגים אתה סוגר". לאורך כל התקופה האחרונה מנהל ליצמן מאבק מול ראש הממשלה ופרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, מהרגע שבו הוחלט להטיל סגר על הערים החרדיות שנרשמו לפי מתווה הרמזור כערים אדומות מובהקות.

ביום חמישי האחרון במהלך ישיבת ממשלה אמר השר ליצמן לנתניהו, עקב החשש כי יוטל סגר בחגים: "אתה הורס את החגים. עדיף להמשיך עם הסגר הלילי ביישובים האדומים". ראש הממשלה השיב לליצמן: "אני לא הורס את החגים, אלא פועל לפי המוח למנוע תחלואה קשה ותמותה קשה".כעת ליצמן מעלה את רף ההתנגדות שלו ומאיים בפיטורים.