אלפים מפגינים נגד נתניהו והממשלה | בוגי יעלון: "נתניהו מסכן את אזרחי ישראל!"

כאלף מפגינים הגיעו הערב לגשר המיתרים בירושלים והם מתארגנים לקראת תהלוכה. הפגנות גם ליד ביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה ובגשרים ובצמתים ברחבי הארץ. על רקע החזרה לסגר ארגוני העצמאים הצטרפו להפגנה בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/20 21:58 כג באלול התשפ

אלפים מפגינים נגד נתניהו והממשלה | בוגי יעלון: "נתניהו מסכן את אזרחי ישראל!"
ירושלים, הערב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה צפויה לאשר מחר את תכנית שלושת השלבים במסגרת המלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה. השלב הראשון יכלול סגר מלא שיתחיל ביום שישי הקרוב. על רקע הסגר הצפוי, יצאו גם הערב (ש') אלפים להפגין נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וממשלתו. מוקדם יותר הערב, הפגינו אזרחים בגשרים ברחבי הארץ, ולאורך הערב יתקיימו מפגני מחאה נוספים בסמוך למעון ראש הממשלה בירושלים וליד ביתה הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה. 

בירושלים, אלפי מפגינים צעדו בתהלוכה מגשר המיתרים לעבר כיכר פריז, שם, כבכל שבוע, מתקיימת ההפגנה המרכזית. המשטרה אפשרה את קיום התהלוכה, כרזה למפגינים להפסיק את הקמת הרעש, בהתאם להחלטת בג"צ  לפיה החל מהשעה 21:30 אסורה הרעשה באמצעות צופרי אוויר, תופים, כלי הקשה ואמצעי הרעשה אחרים שאינם אמצעי כריזה והגברה (כגון רמקול או מגאפון). כמו כן, לאחר השעה 23:00 ייאסר השימוש גם באמצעי ההגברה.

ח"כ משה בוגי יעלון, הגיע הערב להפגנה בירושלים, ואמר: "מנהיג לא נוטש במצב חירום לאומי לשום טקס. התחלואה משתוללת, הכלכלה מתפוררת, אזרחי ישראל רגע לפני חגי תשרי, לפני סגר, באי ודאות מוחלטת ודאגות אין ספור. בלי תקווה. ונתניהו? אפס מנהיגות, אפס דוגמא אישית, אפס אחריות, מאה בשיווק מניפולטיבי, בשיסוי וניתוק. נתניהו מסכן את אזרחי ישראל!".

מארגון "קריים מיניסטר" נמסר כי "העם קורס והנאשם שנכשל בניהול המשבר סוגר את המדינה ובורח. לא נסלח לנאשם על הקטסטרופה הכלכלית והבריאותית כתוצאה משיקולים פוליטיים והישרדותיים על חשבון הציבור. נפגין היום ובכל מצב עד שראש הממשלה הכושל והמושחת ביותר שידעה המדינה יתפנה מבלפור".