"שקר וכזב": מנדלבליט תוקף את נתניהו

"לאירוע הטרגי באום אל חיראן, אין ולא היה כל קשר לראש הממשלה". כך הגיב היועץ המשפטי לממשלה לטענות ראש הממשלה, לפיהן הפרקליטות החליטה שלא לסתור את עמדת המפכ"ל לשעבר אלשיך, כדי לא להיטיב עם נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/20 19:18 כ באלול התשפ

"שקר וכזב": מנדלבליט תוקף את נתניהו
מנדלבליט. תוקף את נתניהו, צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט מפרסם הערב (ד') את תגובתו הרשמית בעקבות הדברים שאמר אתמול ראש הממשלה נתניהו, בהם תקף את הפרקליטות שלטענתו טייחה את מותו של אל קיעאן כדי שהגילוי לא יסייע לנתניהו. "המצאות יש מאין, שכל תכליתן דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק", כך אמר מנדלבליט. 

היועמ"ש פתח את מכתבו בתיאור מהלך האירועים: "בחודש ינואר 2017, נפתחה במח"ש על פי הנחיית פרקליט המדינה דאז, עו"ד שי ניצן, בדיקה מקדימה בנוגע לאירוע הטרגי שהתרחש בעת פינוי היישוב אום אל חיראן, במהלכו נהרגו תושב המקום – יעקוב אבו אל-קיעאן ז"ל, כתוצאה מירי, והשוטר ארז שאול לוי ז"ל, כתוצאה מפגיעת רכבו של אבו אל-קיעאן".

"הטענה כאילו פרקליטות המדינה קבעה אי פעם כי מדובר ב"מחבל" היא אפוא טענת כזב", תקף היועץ המשפטי לממשלה את נתניהו שטען אמש כי הפרקליטות היא זו שקבעה כי מדובר במחבל, ובכך הצטרף לעמדת הפרקליטות שהגיבה מוקדם יותר היום בצורה דומה. "דוחה בתוקף טענה זו" אמר היועמ"ש, "ובוודאי את הטענה כי הדבר (שכאמור מעולם לא קרה) נעשה חלילה כדי לפגוע בראש הממשלה".

"לאירוע הטרגי באום אל חיראן ולבדיקה שנעשתה בעקבותיו אין ולא היה כל קשר לראש הממשלה. טענות כאמור הן שקר וכזב, המצאת יש מאין, שכל תכליתן דה-לגיטימציה למערכת אכיפת החוק ולהחלטותיה בעניינו של ראש הממשלה.