המחאות בירושלים: 30 מפגינים נעצרו. קצין משטרה שנפצע: "תקפו אותי"

במהלך המחאות נגד ראש הממשלה התפתחו מספר תקריות אלימות בין שוטרים למפגינים. לטענת המשטרה: "חלק מהמפגינים בחרו לגדף ולקרוא קריאות נאצה כלפי כוחות המשטרה". על האלימות שתועדה מצד שוטרים נאמר כי "נעשה שימוש בכוח סביר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/08/20 07:47 ג באלול התשפ

המחאות בירושלים: 30 מפגינים נעצרו. קצין משטרה שנפצע: "תקפו אותי"
ההפגנה אמש בירושלים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אלפים הגיעו אמש (ש') למחאה שהתקיימה סמוך למעון ראש הממשלה ובכיכר פריז נגד ממשלת ישראל והעומד בראשה, בנימין נתניהו. במהלך המחאה התפתחו מספר תקריות אלימות בין שוטרים למפגינים והמשטרה עצרה 30 מוחים. בסביבות השעה 23:30 החלו כוחות יס"מ לפנות את המוחים לאחר שהמשטרה הכריזה על סיום המחאה ואחרי חצות המחאה פוזרה. במהלך העימותים נפצעו שלושה שוטרים. 

הבוקר יובאו לדיון בהארכת מעצר בפני בית המשפט השלום שלושה חשודים וביניהם החשוד שתקף את קצין המשטרה והודה בתקיפה. שבעה חשודים נוספים שסירבו להשתחרר בתנאים יובאו לדיון בתנאי השחרור.

ההפגנה אמש בירושלים

ההפגנה אמש בירושליםצילום: Noam Renkin Fenton/Flash90

ממשטרת ישראל נמסר עם סיום המחאה: "משטרת ישראל פעלה לאורך המחאה שהתקיימה במשך מספר שעות, על מנת לאבטח ולאפשר את קיומה בכיכר פריז, זאת לאחר שחלק מהמפגינים קיימו תהלוכה בניגוד לחוק תוך חסימה של צירי תנועה ושיבוש שגרת החיים בעיר. המשטרה פעלה על מנת להסית את המפגינים מצירי התנועה הראשיים בכדי לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בתושבים".

הפגנות מול בית נשיאת בית המשפט העליון: "אסתר חיות- תתפטרי!"

עוד נכתב בהודעת המשטרה כי לאחר מספר הכרזות של המשטרה להפסיק את השימוש בכלי הרעש בהתאם לפסיקת בג"ץ ולאחר מכן הכרזה על סיום המחאה, "חלק מהמפגינים בחרו לגדף ולקרוא קריאות נאצה כלפי כוחות המשטרה, החריפו את הרעש, והפרו את הסדר הציבורי תוך סירוב להתפזר באופן עצמאי".

מפקד מרחב ציון, תת ניצב עופר שומר, אמר, "האנשים שמובילים את ההפגנה משתמשים במשרות הבכירות שלהם, בדרגות שלהם מהצבא, או במקומות אחרים. הם יוצרים פייק ניוז והופכים את המחאה למפגן של שנאה כלפי המשטרה. המפגינים משתמשים בשמות הפרטיים שלנו ומאיימים עלינו. אחד השוטרים קיבל אגרוף בראש ושוטרים קיבלו איומים על הילדים שלהם".

צילום: Noam Renkin Fenton/Flash90

באחד מתיעודי האלימות מצד המשטרה נראה קצין משטרה בדרגת סגן ניצב, ניסו גואטה, כשהוא מתנפל על אחד המפגינים ודוחף אותו בגסות. המפגין נופל אל הקרקע והשוטר ממשיך להכות בו. נדגיש כי בסרטון לא ניתן לראות מה גרם לקצין לנהוג באלימות כלפי המפגין שהתקרב אליו. 

בתגובה לאלימות שתועדה בסרטון, אמרה המשטרה: "מבדיקה ראשונית שנערכה עם הקצין, הוא טען שהותקף. עם זאת, האירוע הספציפי ייבדק ויתוחקר".