אבו מאזן על ההסכם: "אש"ף הוא הנציג הלגיטימי הבלעדי של העם הפלשתיני"

העולם הערבי מגיב להסכם השלום שחתמו ישראל ואיחוד האמירויות. הערב פרסמה ההנהגה הפלשתינית הצהרה, ובה נאמר כי "ההנהגה הפלסטינית רואה בהסכם, ככזה שיפוצץ את יוזמת השלום הערבית". חמאס: "ההסכם מהווה פרס חופשי לכיבוש הישראלי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/08/20 22:03 כג באב התשפ

אבו מאזן על ההסכם: "אש"ף הוא הנציג הלגיטימי הבלעדי של העם הפלשתיני"
אבו מאזן, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (ה') הצהרה לציבור, לאחר הבשורה על הסכם שלום היסטורי בין ישראל ואיחוד האמירויות. לאחר הצהרתו של נתניהו הגיעה גם הצהרת ההנהגה הפלשתינית. בהצהרה נכתב: "ההנהגה הפלשתינית מכריזה על דחייתה וגינויה החריף של ההכרזה המשולשת האמריקאית, הישראלית ואיחוד האמירויות, על נורמליזציה מוחלטת של היחסים בין מדינת הכיבוש הישראלי לאיחוד האמירויות, בתמורה לטענה להשעיה זמנית של התכנית לסיפוח אדמות פלשתיניות ולהרחבת ריבונות ישראלית עליהן".

הסכם השלום | נתניהו: "היום נפתח עידן חדש. מדינות ערביות נוספות יצטרפו למעגל השלום"

עודד רביבי: "הקואליציה לא אפשרה" | יוחאי דמרי: "מישהו פה מנסה לרדת מהסולם"

עוד נכתב כי ההנהגה הפלשתינית רואה בצעד זה ככזה שיפוצץ את יוזמת השלום הערבית ואת החלטות הפסגה הערבית והאסלאמית. מדובר ב"תוקפנות נגד העם הפלשתיני, וכזניחה של זכויות פלשתינים ודברים קדושים, במיוחד ירושלים והמדינה הפלשתינית העצמאית בגבולות 1967".

"ההנהגה הפלשתינית מאשרת כי ארגון השחרור הפלשתיני הוא הנציג הלגיטימי הבלעדי של העם הפלשתיני, וכי העם הפלשתיני עומד היום בכל מקום, מאוחד מאחורי הנהגתו הלגיטימית, בראשות הנשיא מחמוד עבאס מול ההכרזה המשולשת האכזרית הזו", בסוף ההצהרה נכתב, "אל מול ההתפתחויות המסוכנות הללו, ההנהגה הפלשתינית קוראת למושב חירום מיידי של ליגת המדינות הערביות, כמו גם של ארגון השיתוף האסלאמי, לדחות הצהרה זו".

דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר: "הסכם ארה"ב-ישראל-איחוד האמירויות מסוכן ומהווה פרס חופשי לכיבוש הישראלי על פשעיו והפרותיו נגד העם הפלשתיני.

תנועת הג'יהאד האיסלאמי, תיארה את ההסכם כדקירת העם הפלסתיני ומסגד אל-אקצה. מנהיג התנועה, שייח ח'דר עדנאן, אמר בהצהרה לעיתונות: "הסכם האיחוד האמירויות עם כובשי פלשתין הוא דקירה עבור עמנו, ירושלים שלנו. פלשתין תמשיך לחשוף את הבושה, תרים את מי שתומך בה ותפיל את מי שמאכזב אותה".

חנן עשראווי, חלק מצוות המשא ומתן הפלסטיני וחברה בוועד המנהל של אש"ף אמרה על ההסכם: "איחוד האמירויות יצאו לאור אחרי התנהלות סודית לנורמליזציה עם ישראל. בבקשה אל תעשו לנו טובה. אנחנו לא עלה התאנה של אף אחד".

מנגד, נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי, כתב: "עקבתי בהתעניינות רבה ובהערכה אחר ההצהרה המשותפת המשולשת בין ארצות הברית, איחוד האמירויות וישראל בנוגע להסכם להפסקת הסיפוח של ישראל לשטחים הפלסטינים".