ניסוי מוצלח במערכת חץ 2| צפו בתיעוד

המערכת הצליחה ליירט טיל שמדמה טיל קרקע-קרקע ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי. הניסוי בוצע במרכז הארץ בשיתוף הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים. גנץ: "תמיד נהיה צעד אחד לפני אויבינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/20 10:39 כג באב התשפ

ניסוי מוצלח במערכת חץ 2| צפו בתיעוד
שיגור המיירט חץ 2. , צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

משרד הביטחון הודיע, כי במהלך הלילה (ה') בוצע ניסוי יירוט מוצלח במערכת "חץ" עם המיירט "חץ 2". הניסוי בוצע מאחד משדות הניסויים במרכז הארץ, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ובהובלת התעשייה האווירית. המערכת יירטה בהצלחה טיל מטרה, שדימה טיל קרקע-קרקע ארוך טווח בעל ראש נפץ קרבי.

שר הביטחון בני גנץ התייחס לניסוי ואמר: "ישראל עומדת מול אתגרים רחוקים וקרובים והסיירת הטכנולוגית שלנו מבטיחה שנהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו ונגן על השמיים של מדינת ישראל מפני כל איום". לדבריו, "הניסוי המשותף עם ארצות הברית מבטא את הידידות והשותפות בין המדינות ואת המחויבות העמוקה של ארצות הברית לביטחונם של אזרחי ישראל. נמשיך לפעול יחד לביצור יכולות מערכת הביטחון באוויר, בים, ביבשה ובמרחב הקיברנטי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות על הניסוי מוצלח: "הוכחנו שוב שמדינת ישראל מחזיקה בידיה יכולות הגנה והתקפה מהחזקות והמתקדמות בעולם. אני מבקש להביע הערכה עמוקה לבת בריתנו ארה״ב, על קידום משותף של ביטחוננו. ידעו אויבינו ומבקשי רעתנו כי מדינת ישראל ערוכה נגד כל איום.״

טיל החץ 2 בגודל מלא

טיל החץ 2 בגודל מלאצילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון.

במשרד הביטחון הסבירו כי המערכת, שנמצאת בשירות מבצעי בחיל האוויר, מיועדת להתמודדות עם איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל. מי שביצע את הניסוי היו לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, יחד עם מהנדסים מהתעשיות המפתחות והשתתפו בו כלל מערכות ההגנה מטילים. בשנה שעברה בוצע באלסקה שבארצות הברית ניסוי במערכת "חץ 3" שהוכתר כהצלחה. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן