ראש ממשלת לבנון התפטר : "בגלל השחיתות במדינה"

עקב האסון שפקד את המדינה ממשלת לבנון הודיעה הערב על התפטרותה. ראש הממשלה חסן דיאב אמר בהצהרתו: "יש סכנה לאסונות גדולים מאלה בחסות השכבה השולטת בגורל המדינה". בלבנון דורשים גם מהנשיא להתפטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/20 19:54 כ באב התשפ

ראש ממשלת לבנון התפטר : "בגלל השחיתות במדינה"
צילום: shutterstock

רשת "אל ג'זירה" דיווחה כי על רקע המהומות בביירות, הממשלה צפויה התפטרה הערב (ב') כולל ראש הממשלה חסן דיאב. ההתפטרות מגיעה לאחר הפיצוץ שארע בנמל ביירות שהוביל לכ-200 הרוגים, אלפי פצועים ועשרות נעדרים. ישנם שרים שכבר הודיעו על התפטרותם ביניהם שרת המשפטים של לבנון - מארי-קלוד נאג'ם והשר לאיכות הסביבה - דמיאנוס קטאר.

בנאום התפטרותו אמר דיאב: "אנחנו עם העם הלבנוני אחרי האסון הכבד שפקד אותו. אנחנו מחפשים את האחראים לאסון הזה. זו תוצאה של השחיתות במדינה. מנגנון השחיתות גדול מהמדינה עצמה. יש סכנה לאסונות גדולים מאלה בחסות השכבה השולטת בגורל המדינה". 

הדרישות להתפטרות הופנו גם נגד נשיא המדינה  מישל עאון, אך בשלב זה לא נראה כי הוא מקבל על עצמו את הדרישה. מנגד דרש עאון לקיים חקירה מקיפה ולהעמיד לעונש את האחראים למחדל. כשהשאלה המרכזית היא מי אישר אכסון של 2,750 טונות של אמוניום חנקתי, ששהו בנמל במשך שבע שנים. אמנם דורש הנשיא כי החקירה תהיה פנים מדינית ולא חקירה בינלאומית.

הפיצוץ בנמל ביירות שגרם להרוגים  רבים ועוד אלפי פצועים, והמצב הכלכלי הקשה, הובילו אלפי תושבים זועמים להפגין שלשום ברחובות ביירות במחאה נגד הממשלה ולהתעמת עם כוחות הביטחון. המפגינים השתלטו על מבני משרדי החוץ והאוצר בעיר, ובמקום נרשמו עימותים ביניהם לבין כוחות הביטחון - במהלכם נהרג שוטר ונפצעו יותר מ-130 בני אדם.

;

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן