קבינט הקורונה אישר: עד עשרה במבנה סגור, שלושה ברכב

אחרי שהדיון על תכנית הסיוע פוצצה, קבינט הקורונה אישר תקנות נוספות. בין התקנות - התקהלות בשטחים פתוחים עד 20 ובשטחים סגורים עד עשרה בלבד ורופא מחוזי יוכל לסגור מקום עבודה ל-72 שעות אחרי שהתגלה בו חולה קורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/20 19:09 יט באב התשפ

קבינט הקורונה אישר: עד עשרה במבנה סגור, שלושה ברכב
עד שלושה נוסעים ברכב. אילוסטרציה, צילום: Nati Shohat/Flash90

קבינט הקורונה נפגש היום (א') לאישור תכנית סיוע ואישור תקנות והגבלות נוספות. כפי שפורסם מוקדם יותר, לא אושרה לבסוף תכנית סיוע ורק התקנות עמדו להצבעה. בין התקנות שאושרו, רופא מחוזי של משרד הבריאות יוכל לסגור מקום עבודה שאובחן בו חולה קורונה לשלושה ימים, ותפילות יתאפשרו לעד עשרה אנשים בשטח סגור. 

במקביל, שר הבריאות יולי אדלשטיין וסגנו יואב קיש, ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, הודיעו היום, כי עד לתחילת שבוע הבא המתווה לבתי הכנסת ישונה ויתוקן לאחר שהשולחנות העגולים יסיימו לדון בהגבלות השונות. 

תקנות נוספות שאושרו הן איסור על התקהלות במרחב פרטי, ציבורי או עסקי, כאשר 20 אנשים יכולים להתקהל בשטח פתוח, ועשרה אנשים במבנה סגור. נסיעה ברכב פרטי תתאשר לעוד שני אנשים בנוסף לנהג עצמו, ואפשר להוסיף נוסע אחד על כל ספסל אחורי. תקנה מחריגה אנשים שגרים ביחד באותו בית, כמו בני משפחה, שותפים וכדומה בהן אין הגבלה על כמות האנשים. 

עוד נקבע כי על הרשויות המקומיות לשלט מתקני שעשועים שהשהייה בהם אושרה בשבוע שעבר. על השלטים אמור להיות מצוין החובה לחבוש מסיכות, שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם ואיסור התקהלות עד 20 אנשים. עוד צוין כי משלוחי אוכל, ציוד וכל דבר נוסף יונחו בסמוך לבתי המגורים ולא יימסר באופן ידני. כמו כן נאסר באופן גורף על הפעלת ופתיחת ברים, פאבים, מועדונים וגני אירועים לשמחות.

התפוסה שהותרה במקום ציבורי או עסקי הוגבלה לאדם אחד בכל שבעה מטרים ובהתאם להגבלות על התקהלות שהוזכר קודם (הגבוה מבין השניים). התקנות מחריגות מספר מקרים: מסעדות (20 בשטח סגור במבנה ועד 30 בחוץ), בית אוכל בבית מלון (עד 35% תפוסה לפי רישיון העסק), טיפול קבוצתי במסגרת רווחה – עד 15 איש, ובבריכה ובמקווה – בתוך מי הבריכה עד אדם לכל 6 מ"ר. כמו כן, מוטלת חובת הצבת שילוט לעניין מספר השוהים המותר במקום, וקביעה והפעלת מנגנון לוויסות השוהים. כמו כן, הותרו ישיבות עבודה עד 50 אנשים בהתאם לחבישת מסכות, מרחק והגיינה. 

בישיבת קבינט הקורונה שנערכה היום, לא הצליחו להגיע להסכמות עבור תכנית סיוע בעקבות הטונים הגבוהים. ראש הממשלה החליפי בני גנץ הרים את קולו ופנה לשר האוצר ישראל כץ: "מהיום הראשון אתם פשוט לא עומדים בהסכמים. חתמנו על הסכם לתקציב דו שנתי. איך אתם חותמים על הסכמים ואז עובדים על תקציב חד שנתי?". ראש הממשלה בנימין נתניהו עקץ אותו בתגובה: "שמישהו יגביר בבקשה את הווליום, לא שומעים", בהתייחסו לאחת מסיסמאות הבחירות של גנץ וכחול לבן.