פרופ' גמזו: "התחלואה לפי נפש בישראל - הגבוהה בעולם"

פרויקטור הקורונה הציג את הצעדים לבלימת התפשטות הנגיף לאחר שאושרה התכנית בקבינט הקורונה. אולם מזהיר גמזו "כי אם המצב לא ישתפר - הסגר עדיין על השולחן". גמזו הבטיח כי לא יתקיים סגר אך גם לא הקלות נוספות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/20 12:34 טז באב התשפ

פרופ' גמזו: "התחלואה לפי נפש בישראל - הגבוהה בעולם"
פרופ' רוני גמזו, צילום: Miriam Alster/Flash90

לאחר שקבינט הקורונה אישר את תכניתו של פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו הציג היום בפני הציבור את תכניתו. התכנית "מגן ישראל" המכונה גם "תכנית הרמזור" בעיקרה נותנת הנחיות שונות לערים לפי הגדרתן כאדומות או כתומות, ובכך הופכת את הטיפול לנקודתי ולא סגרים כוללים. בפתיחת דבריו הציג גמזו כי המטרה עכשיו היא כי עד ספטמבר יש להוריד את כמות החולים בארץ למאות.

ההגבלות בסופי השבוע בוטלו, יגובש מתווה לפתיחת השמיים

גמזו התייחס לנתוני התחלואה כעת: "ישראל נמצאת כרגע בתחלואת קורונה גבוהה, מדובר בתחלואה הגבוהה בעולם לפי נפש, וזה אומר שלאורך זמן אי אפשר להמשיך ככה. 1,700 חולים ביום יוצרים עומס על מערכת הבריאות. היא עומדת בזה, אבל חייבים להמשיך במגמה של הפחתת רמת התחלואה. ישראל השיגה הקטנה של התחלואה, עצירה, אולי הפחתה. אנחנו מדגדגים את מקדם ההדבקה מתחת ל-1. זה לא ודאי. חייבים בנקודת הזמן הזו לתת עוד דחיפה קדימה. הקבינט ביקש ממני לנקוט בצעדים, כי אם הולכים לסגר - עכשיו זה הזמן - לפני תחילת הלימודים".

גמזו מיהר להבהיר כי על אף שהוא נגד קיום סגר עדיין אין זה אומר שהאפשרות ירדה מהפרק, ומנגד שגם הקלות נוספות לא יעשו. "אנחנו רוצים עוד הקלות, אבל כרגע המשימה העיקרית היא לדחוק את מקדם ההדבקה עוד למטה" אומר גמזו. "הורדת התחלואה היא לא זבנג וגמרנו, זה לא אוטומט. יכול להיות שנצטרך לנקוט בסגר לקראת 1 בספטמבר - אבל אנחנו רוצים לתת הזדמנות אחרת, כי ברור לנו שהמחיר של סגר הוא גדול". משם עבר גמזו להציג את פרטי התכנית ושהוחלט להגביר את המעורבות הממשלתית בערים האדומות, ולמתן הסמכויות לרשויות בחודש הבא. 

"ממשלת ישראל החליטה לא לסגור, אבל כולם מבינים, גם השרים, שהציבור על הקצה והאמון שלו נפגע" אמר גמזו. "לכן אמרתי בוא ניתן להם צ'אנס, שהם ינהלו את עצמם, אבל הבקשה שלי מהם היא לא לשחק ולהקטין את כמות ה בדיקות, כי מי שלא נבדק, מדביק. ניתן הרבה כוח לפיקוד העורף. אני גם רוצה יותר משמעת בחקירות האפידמיולוגיות לניתוק שרשרת התחלואה, להפכן למהירות יותר לצד בדיקות רבות יותר. ממחר יהיה לנו פורום של הרשויות המקןמיות מהמגזר החרדי ובמגזר הערבי וערים כתומות נוספות".

".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן