למרות הוראת שרת התחבורה: אוטובוסים מסרבים לקבל מזומן מנוסעים ביו"ש

לאחר הוראת השרה מירי רגב כי תושבי יהודה ושומרון יוכלו לשלם במזומן לאוטובוסים, במבחן המציאות נהגי אוטובוס רבים לא מאפשרים לנוסעים לשלם ללא רב קו. על פי עדות של אחד הנהגים בחברתו מסרבים לקבל תשלומי מזומן כדי לא להידבק בנגיף הקורונה. טרם התקבלה תגובה ממשרד התחבורה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 06/08/20 12:05 טז באב התשפ

למרות הוראת שרת התחבורה: אוטובוסים מסרבים לקבל מזומן מנוסעים ביו"ש
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

לפני חודש וחצי שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לאפשר תשלום במזומן בתחבורה הציבורית, שהופסק בפרוץ הקורונה, אז עברה כלל התחבורה הציבורית בישראל לתשלום באמצעות רב-קו בלבד. התשלום יתאפשר לקשישים המוגדרים כ'אזרח וותיק', תושבי יהודה ושומרון ומלווים של נוסעים עיוורים. ההנחיה הייתה אמורה לצאת לפועל כבר לפני שלושה שבועות בתאריך 12.7, אך במבחן המציאות הנהגים לא מבצעים את ההנחיה ולא ידוע על אכיפה בנושא.

תושבי יו"ש יוכלו לשלם במזומן וליהנות מההנחה בתחבורה הציבורית

נוסעים רבים, מעידים כי נהגים מסרבים לקבל תשלומים במזומן בשל חשש להידבקות בנגיף הקורונה. נעמי תושבת מטה בנימין סיפרה לכיפה כי כשעלתה לאוטובוס הנהג טען כי ההנחיה עדיין לא התקבלה: "כשרציתי לשלם במזומן באוטובוס הנהג אמר שעדיין אין את האפשרות הזאת. אני ניסיתי וסירבו לקבל. כשספירתי שלא היה לי כרטיס רב קו, אפשרו לי לנסוע בלי לשלם". נהג אוטובוס, הנוהג באחת החברות באזור בנימין, סיפר כי בחברה בה הוא עובד הם לא מקבלים תשלומי מזומן בגלל הקורונה. לפי הנהג הם מודעים להנחיה של המשרד אך בשלב זה הם בחרו שלא לקחת מזומן כדי לא להידבק.

בינתיים, תושבים רבים מיהודה ושומרון נאלצים להמשיך לנסוע רק בעזרת רב קו. כזכור, ההנחיה הגיעה לאחר שבשבועות האחרונים אירעו מספר מקרים בהם נוסעים קשישים שאינם מתורגלים בשימוש ברב קו נקלעו לסיטואציות שבהם הם הורדו מהאוטובוס. בעקבות הדיווחים השרה רגב התחייבה כי תקיים עבודת מטה בעניין וקיבלה החלטה לאפשר את התשלום במזומן באופן מידתי, אלא שההנחיה לא מתבצעת בשטח. ממשרד התחבורה טרם התקבלה תגובה.