משרד החינוך: אין תקציב לתכניות התומכות בנוער נושר

בשל חוסר תקציב: משרד החינוך יוציא בתקופה הקרובה מכתבי פיטורים לכל עובדי תכנית היל"ה. 8,000 ילדים ובני נוער בסיכון לא יפתחו את השנה. מנכ"ל משרד החינוך לשעבר: לא עברו מיליארד וחצי שקלים לתקציב המשרד

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 11:23 יד באב התשפ

משרד החינוך: אין תקציב לתכניות התומכות בנוער נושר
שר החינוך יואב גלנט. יביא תקציב לתכניות?, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

משרד החינוך הודיע הבוקר (ג') לחברה למתנ״סים שאין תקציב לתכניות לנוער בסיכון ולנוער נושר. כך פורסם הבוקר לראשונה בגלי צה"ל. בתקופה הקרובה יצאו מכתבי פיטורים לכל עובדי תכנית היל״ה (השלמת יסוד ולימודי השכלה) שפועלת להשאיר במערכת החינוך נוער בסיכון. דבר זה יוביל למצב בו 8,000 תלמידים שנשרו מבית הספר לא יפתחו את השנה ויישארו ברחוב.

לכיתות אתגר ואומץ, ולתכנית למניעת נשירה אין תקציב והן לא יפתחו את השנה. שמואל אבואב, לשעבר מנכ"ל משרד החינוך אמר בתגובה לכך: "מליארד וחצי שקלים לא עברו למשרד החינוך. לא נצליח להסדיר את סל התרבות, אין תקציב להסדיר את כל הילדים שנשרו למערכת היל"ה".

בתחילת השבוע הודיע שר החינוך יואב גלנט בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מקצה שמונה מיליון שקלים לפתרון זמני לסל התרבות במערכת החינוך: "עצרתי הערב את ביטול סל התרבות במערכת החינוך והנחתי להקצות שמונה מיליון שקלים לפתרון זמני עד סוף שנת העבודה 2020". אלא שהאישור הסופי צריך להתקבל גם בכנסת, שם מאשים גלנט את וועדת החינוך במימוש ההנחיה: "השלמת הסכום לשנה הנוכחית מותנית באישור ועדת החינוך בכנסת, המסרבת לדון בנושא".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן