שר הבריאות: נסיר את ההגבלות על מסחר בסופי שבוע

השר יולי אדלשטיין סייר במרכז הרפואי וולפסון ובישר על הוספת תקנים לכל בתי החולים והמרכזים הרפואיים באופן מיידי. עוד אמר כי ההתקפות על הממונה גמזו הן פוליטיות והוא נותן לו גיבוי מלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 12:22 יד באב התשפ

שר הבריאות: נסיר את ההגבלות על מסחר בסופי שבוע
השר יולי אדלשטיין וד"ר ענת אנגל, צילום: שלומי יוסף

בדברים שאמר במהלך סיור במרכז הרפואי וולפסון, אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי הוא מתכוון להיפטר מ"כל מיני שרידים של הנחיות". אין דבר כזה "חצי היריון" לדבריו, ולכן ההגבלות על מסחר בסופי שבוע יוסרו מכיוון שלא נמצאה שום הוכחה שזה מצמצם את התחלואה.

אדלשטיין ערך סיור במרכז הרפואי וולפסון יחד עם המנכ"לית ד"ר ענת אנגל וחברי הנהלת בית החולים. הסיור התנהל בין היתר, במחלקות הקורונה, בבניין בית החולים החדש לילדים ע"ש סילבן אדאמס ובמספר מחלקות בולטות. עם תום הסיור מסר השר אדלשטיין את התדרוך לעיתונאים בנוגע להתמודדות בתי החולים ומשרד הבריאות מול הנגיף.

במהלך התדרוך בישר שר הבריאות כי הוא מודע לחוסר בתקנים של רופאים, אחיות ותפקידי סיעוד ומשרות פרה-רפואיות שגורמים לשחיקת העובדים, ולכן כבר היום כל בית החולים, קופות החולים ומרכזי הבריאות הקהילתיים יקבלו מכתבים עם מספר התקנים שיתווספו לכל מקום. ומיד בישר למנכ"לית אנגל כי הם יקבלו עוד עשרות תקנים של רופאים, אחיות ושאר תפקידי הרפואה.

https://www.facebook.com/Health.gov.il/videos/299138311292218

אדלשטיין סיפר כי קבינט הקורונה יתכנס מחר, כשמנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי והממונה על המאבק בקורונה פרופ' רוני גמזו יכינו המלצות לפעולות שצריך לנקוט על מנת להמשיך במגמה החיובית. "כרגע הצלחנו לעצור את העלייה במספר החולים" אמר שר הבריאות וחידד . "אך אנחנו לא נוכל לחיות עם המספרים האלה לאורך זמן. עלינו להוריד את העקומה. להכניס קריטריונים אחידים להגבלות בענפים השונים. ניפטר מכל מיני שרידים, אין דבר כזה 'חצי בהריון'. אין צורך בהגבלות על מסחר בסופ"ש ואנחנו נסיר אותן". 

אתמול מספר חברי קבינט ביקרו את הממונה גמזו בשל העובדה כי לא הציג תכנית מסודרת לעצירת הנגיף, ועל כך ביקש אדלשטיין לומר כי "התקפות על רוני גמזו מגיעות מגורמים פוליטיים שונים. כולנו ביחד במאבק הזה. כל ניסיון לגלגל את האחריות על מישהו אחר, ועל ידי כך להראות שזה לא עלינו, זה ייכשל. ננצח רק ביחד, בואו נפסיק עם הניסיונות לגלגל את האחריות. אני נותן גיבוי מלא לגמזו". 

שר הבריאות ביקש לסכם את דבריו ולפנות לציבור: "מבקש מכל האזרחים, גם הם חושבים שקיבלו הודעה לא מוצדקת ושיש הגבלות מיותרות - לשמור על הכללים. רק כך נשמור על הבריאות שלנו".

 

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן