האם התיירות תחזור? בוועדת הקורונה יבחנו מתווה חדש

המתווה שהוצע על ידי לשכת התיירות הנכנסת, ייבחן בוועדת הקורונה שתתכנס היום. במכתב שנשלח מטעמם לוועדה נכתב: "עשרות אלפי בתי אב ממתינים להצלתם הכלכלית באמצעות הנעת התיירות הנכנסת מחדש”

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/20 10:47 יד באב התשפ

האם התיירות תחזור? בוועדת הקורונה יבחנו מתווה חדש
נתב"ג. יחזור להיות מלא?, צילום: משה שי, פלאש 90

הוועדה למאבק בקורונה בראשות חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון תתכנס היום (ג') לדיון בנושא היערכות המדינה לפתיחת השמיים לנכנסים וליוצאים מישראל. כזכור, ראש הממשלה נתניהו הבטיח שהשמיים ייפתחו כבר ב-1 באוגוסט. 

במכתב ששלח יוסי פתאל,  מנכ”ל לשכת מארגני תיירות נכנסת ליו"ר הוועדה שאשא ביטון הוא מבקש לאפשר פתיחה של התיירות הנכנסת במתווה של ''קפסולות תיירות. ודורשים כי לכל הפחות יקיימו דיון בנושא ההצעה, "ובדיקת היתכנות ליישום המתכונת המוצעת או בתיקונים כפי שידרשו ובלבד שיוחלט שהמדיניות הנוכחית חייבת להתחלף בתכנית מאפשרת תנועה אל ישראל וממנה”.

במכתב מצוין כי כלכלת התיירות מבססת ערים רבים, ושיתוקה הנוכחי גרם לבעיות כלכליות אצל משפחות רבות. "עשרות אלפי בתי אב ממתינים להצלתם הכלכלית באמצעות הנעת התיירות הנכנסת מחדש”.

בסיכום המכתב טוענים בלשכה כי "גיבשנו המלצות מטעמנו ועל דעתנו שיש בהן לתת מענה כולל וזאת מתוך הבנה כי התחומים תלויים זה בזה בבחינת הא בהא תליא. נדמה כי בעת הזאת מוסכם על כלל הגורמים כי יש להחליף את המדיניות הנוכחית לכזאת המאפשרת תנועה מישראל ואליה בכפוף לכללים הממעיטים בסיכונים ומאפשרים פעילות כלכלית”.

בשבוע שעבר הכריז המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כי ישנה כוונה לבחון ולאשר מתווה חדש לפתיחת השמיים. במסגרת המתווה  תיירים המגיעים ממדינות ירוקות לא ידרשו לבדיקת קורונה ולבידוד. חבר הכנסת עפר שלח, בירך על כך ואמר: "התעופה היא אחד הענפים שנפגעו הכי מהר והכי עמוק. בהנחה שלא יהיה חיסון בחצי השנה הקרובה לא יכול להיות מצב שהתעופה בישראל לא תיפתח ונמצא עצמנו ביום שאחרי ללא תעופה ישראלית".