הפגנות מול ביתה של אסתר חיות: "אם ברחביה לא ישנו בלילה כך יהיה גם בצהלה"

במקביל להפגנות מול בית ראש הממשלה, החלו מימין להפגין מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון. בהפגנה יצאו נגד כוחה של הרשות השופטת בישראל ויצאו בקריאות: "בג"ץ הדיקטטורה של ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/20 23:23 יא באב התשפ

הפגנות מול ביתה של אסתר חיות: "אם ברחביה לא ישנו בלילה כך יהיה גם בצהלה"
ההפגנה מול בית אסתר חיות, צילום: גלעד הלחמי - דרום ת"א בעד הגירוש

עשרות מפגינים פעילי ימין החלו להתכנס הערב (ש') בהפגנת מחאה מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בשכונת צהלה בתל אביב כנגד השחיתות המשפטית. בין הנושאים עליהם קוראים המפגינים הוא כנגד כוחה המופרז של הרשות השופטת, וכן חוסר הטיפול בניגודי העניינים הקיימים בבית המשפט. המפגינים יצאו לקול קריאות נגד הנשיאה וקראו: "אסתר חיות, הדיקטטורית הראשית של ישראל".

ההפגנה נעשית בארגון של התנועות "אם תרצו" ו"החזית לשחרור דרום תל אביב" על פי מארגני המחאה:
"בג"ץ קבע השבוע שמותר להפגין בבלפור מול אישי ציבור גם ב-23:00, כי זכות ההפגנה מקודשת. אין לנו ספק ששופטי בג"ץ רואים בחיוב גם את ההפגנה שלנו ויברכו עליה באנו להגן על ישראל יהודית ודמוקרטית". המפגינים נתקלו במהלך הערב בחסימות של המשטרה, שלא נתנה להם להרחיב את גבולות ההפגנה אותם ארגנו.

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו" שהוביל את המחאה אמר: "שופטי בג"ץ פועלים באופן גלוי כגוף פוליטי המבקש לעצב את מדיניות ישראל במקום נבחרי הציבור שלה. גישתם של השופטים היא כי חוקי ישראל לרבות חוקי יסוד הם חומר בידי היוצר ולא מסגרת שעליהם לכבד, לשמר ולפסוק על פיהם. מצב מעמיד את הדמוקרטיה הישראלית בסיכונה ממשית. די לדיקטטורה של בג"ץ. אם תושבי רחביה לא ישנו- כך יהיה גם לתושבי צהלה. רוצים לישון בשקט?! תדאגו שכבוד הנשיאה תתפטר לאלתר מתפקידה."

המוחים מתכוונים להישאר מול ביתה של חיות עד לאחר שתסתיים המחאה בבלפור. הפעילה שפי פז, אמרה: "אם בבלפור מותר להפגין עד השעות הקטנות של הלילה אז גם בצהלה מותר. אנחנו לא נסיים פה עד שההפגנה בבלפור לא תסתיים". 

ההפגנות מתקיימות במקביל להפגנות נגד הממשלה שהתקיימו גם כן בתל אביב בפארק צארלס קלור. ההפגנה שהייתה אמורה להתקיים רק באזור הפארק הפכה לתהלוכה בניגוד לתיאום מול המשטרה, אך במשטרה הוחלט לאפשר את התהלוכה תוך כדי שהם מלווים ומאבטחים אותה. מהמשטרה נמסר: "על אף שהתהלוכה לא תואמה מראש כנדרש ע"פ חוק, המשטרה מלווה ומאבטחת את התהלוכה. המשטרה מצפה מציבור המשתתפים בתהלוכה, להישמע להוראות המשטרה ולהימנע מהפרת הסדר הציבורי וכן לשמור על תקנות שעת חירום של משרד הבריאות".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן