נתניהו: "המענקים - כבר בתחילת השבוע"

תכנית הסיוע הכלכלי עברה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית וללא מתנגדים. הביטוח הלאומי צפוי להעביר את המענקים כבר ביום ראשון הקרוב. נתניהו: "עוד צעד שיקל עליכם ויניע את גלגלי הכלכלה שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/07/20 15:34 ח באב התשפ

נתניהו: "המענקים - כבר בתחילת השבוע"
שמחה במליאה לאחר אישור החוק, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') וללא מתנגדים את תכנית הסיוע הכלכלי, ותעביר מענק חד פעמי לכל אזרח ומשפחה במטרה לעודד את הצריכה במשק. וכפי שדווח היום, המוסד לביטוח לאומי יעביר את המענקים כבר ביום ראשון הקרוב.

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את תכנית הסיוע הכלכלי להתמודדות עם מגפת הקורונה, במסגרתה כל תושב מעל גיל 18 יהיה זכאי למענק בגובה 750 שקל, ומענק נוסף של 500 שקל עבור כל ילד עד לילד הרביעי במשפחה. החל מהילד החמישי יתקבל מענק בגובה 300 שקל לכל ילד נוסף. 

ראש הממשלה נתניהו אמר לאחר אישור התכנית בכנסת: "כפי שהבטחתי לכם, הכנסת אישרה עכשיו את תכנית מענק לכל אזרח שיזמתי. הכסף יגיע לחשבונות הבנק שלכם, אזרחי ישראל, כבר בתחילת השבוע הבא. זה עוד צעד שיקל עליכם ויניע את גלגלי הכלכלה שלנו.
אנחנו עשינו הרבה צעדים כאלה במיליארדים רבים. התכנית של רשת הביטחון לעסקים ולשכירים, הארכת תקופת הזכאות לדמי האבטלה, החל"ת ועוד צעדים - ויהיו עוד צעדים, כי אנחנו חייבים ויכולים לנצח יחד את הקורונה".

מקבלי קצבאות הכפופות למבחן הכנסה כמו נכות, הבטחת הכנסה, סיעוד, ניצולי שואה ואוכלוסיות נצרכות נוספות יהיו זכאים למענק כפול - סכום חד פעמי בגובה 1,500 שקל. חיילים ומשרתי שירות לאומי שהשתחררו או עתידים להשתחרר עד סוף שנת 2020 יהיו זכאים לתוספת של 500 שקל למענק, ובסך הכל 1,250 שקל.

המענק יועבר באופן אוטומטי לכל מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי השונות ויתר הזכאים יוכלו לקבל את המענק שלהם אחרי מילוי פרטיהם האישיים ופרטי חשבון הבנק שלהם.

התכנית עברה ללא מתנגדים

התכנית עברה ללא מתנגדיםצילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

"החוק מעמיד את ישראל כמדינה שבה אין אפליה"

"אני שמח שהחוק הזה מקבל תמיכה רחבה כדי להעביר מסר לציבור שאנחנו, הממשלה, הכנסת עם הציבור כתף אל כתף ביחד", אמר שר האוצר ישראל כ"ץ לפני ההצבעה. "נסייע ברוח של ערבות הדדית של תמיכה וסיוע, כדי לעבור את התקופה הקשה הזאת ביחד, עד לעתיד ורוד ומבטיח בעוד שנה או פחות כאשר יימצא אותו חיסון ונחזור לפעילות של צמיחה ושגשוג". 

החוק כאמור עבר בתמיכה של 68 חברי כנסת וללא מתנגדים, ואולי בשל צום תשעה באב שיחל הערב, נשמעו דברי פיוס והערכה בין חברי כנסת מסיעות שונות סביב העברת החוק. 

יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) פנה אל שר האוצר כ"ץ ובחר לשבח אותו מעל דוכן הכנסת. "יש מדינות שאולי לא נותנים אבל ברגע שאנחנו החלטנו לתת, וזאת החלטה נכונה, אנחנו נותנים לכולם. אנחנו נותנים לילד השביעי והשמיני ואנחנו נותנים לחייל משוחרר ואנחנו נותנים לכל מי שנמצא כאן כאזרח המדינה, אנחנו נותנים לו סיוע. החוק מעמיד את ישראל כמדינה שבה אין אפליה".

חבר הכנסת אחמד טיבי הצטרף אף הוא לאווירת הפיוס ובחר לפרגן למעביר החוק, חבר הכנסת גפני: "ח"כ גפני, אתה בולדוג במובן החיובי, כשאתה מתמקד במטרה – חלאס. לכן וידעתי כבר לפני שבועיים שאנחנו הולכים לנצח."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן