במהלך השבת: צה"ל תקף בסוריה

מסוקי קרב של צה"ל תקפו מוצבים בדרום סוריה בליל שבת, כתגובה לירי מהאזור לעבר ישראל ביום שישי. מצה"ל נמסר: "רואים במשטר הסורי אחראי לירי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 25/07/20 21:21 ד באב התשפ

במהלך השבת: צה"ל תקף בסוריה
מסוק קרב. ארכיון, צילום: עופר צידון פלאש 90

לאחר הירי - צה"ל מגיב. מסוקי קרב של צה"ל תקפו אתמול (שישי) בלילה מטרות של צבא סוריה בדרום סוריה בתגובה לירי שבוצע מוקדם יותר אתמול לעבר רמת הגולן.

מדובר צה"ל נמסר כי במסגרת התקיפה הותקפו מספר מטרות הכוללות עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין הנמצאים במוצבים סורים. עוד נמסר כי "צה"ל רואה במשטר הסורי אחראי לירי היום, ימשיך לפעול בנחישות ויגיב בעוצמה לכל פגיעה בריבונות של מדינת ישראל".


(מתיחות עם חיזבאללה, ארכיון)

שר הביטחון בני גנץ צייץ בטוויטר הערב: "לבנון וסוריה יישאו באחריות הישירה לכל פעולה משטחן.
בסיום הערכת מצב עם הרמטכ"ל, ראש אמ"ן וראש אמ"ץ, אנחנו ממשיכים את הדריכות המוגברת בגזרה - לא נסבול כל פגיעה בריבונות שלנו, צה"ל ומערכת הביטחון כולה יפעלו מול כל איום על אזרחי ישראל".

כזכור, ביום שישי טיל נ"מ סורי ירה לעבר מטרה ישראלית, ככל הנראה כלי טיס ישראלי. ככל הנראה הטיל נפל בשטח סוריה קרוב לגדר הגבול, באזור מג׳דל שמס בצפון הגולן. האירוע מגיע בימים של דריכות גבוהה בצפון לנוכח חשש שחיזבאללה מתכוון לנקום את מותו של פעיל הארגון בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק.

בדובר צה"ל עדכנו ביום שישי כי נשמעו הדי פיצוצים סמוך לגדר הגבול עם ישראל בצד הסורי. נזק מרסיסים נגרם ככל הנראה למבנה ולרכב אזרחי בשטח ישראל, אך אין נפגעים בצד הישראלי. 

הירי בוצע מקרבת הכפר הסורי-דרוזי חאדר שמול מג'דל שמס הסורית. בכפר זה זוהתה ואף סוכלה פעילות של חיזבאללה בשנה האחרונה כך שייתכן ומדובר בתגובת הארגון להריגת פעיל הארגון ליד דמשק בתחילת השבוע.