אלפי מפגינים נגד נתניהו ברחבי הארץ

כ-5,000 איש בהפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים, ומאות נוספים מול ביתו של נתניהו בקיסריה, שהתפזרה בהמשך. התקבל דיווח על מפגין שנדקר בהפגנה בעוטף עזה, ועל התזת גז מדמיע על מפגינים בירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/20 20:39 ד באב התשפ

אלפי מפגינים נגד נתניהו ברחבי הארץ
ההפגנה בירושלים , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחמשת אלפים בני אדם מפגינים בשעה זו (מוצ"ש) מול בית ראש הממשלה בירושלים. המפגינים, ובראשם אנשי "מחאת הדגלים השחורים", קוראים קריאות נגד נתניהו ודורשים ממנו להתפטר מתפקידו.

במקביל, דווח על למעלה ממאתיים איש בהפגנה מול ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה, שם עשה את סוף השבוע. ההפגנה התפזרה בשקט ובתיאום עם המשטרה, ואחר כך יצא נתניהו למעונו הרשמי בירושלים. משעות אחר הצהריים התקיימו הפגנות רבות בצמתים ועל גשרים ברחבי הארץ. המפגינים קוראים לנתניהו להתפטר, ומניפים שלטים נגד שחיתות.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא, אמר: "ממוקד השחיתות בבלפור למוקד השחיתות בקיסריה, אלפי האזרחים שיצאו לרחובות הם המסר הברור ביותר שאפשר לשלוח לראש הממשלה. ישראל נמצאת במשבר כלכלי חמור וראש הממשלה הנאשם בפלילים מבלה את זמנו בניסיונות למלט עצמו מאימת הדין במקום לסייע לאזרחים שנאנקים תחת הנטל. לא זו ההנהגה שמגיעה לאזרחי ישראל. מושחתים, נמאסתם".

אסף אמדורסקי בראיון לכיפה, בהפגה בשבוע שעברצילום: חדשות כיפה

בהפגנה נגד נתניהו שהתקיימה באזור עוטף עזה, סמוך לשדרות, דווח כי אחד המפגינים, גבר כבן 40, פונה לטיפול לאחר שנחתך בצווארו, ונמסר כי מדובר בחשד לדקירה. מצבו של הפצוע קל. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי במקום התקיימו עימותים בין מתנגדי ההפגנה למפגינים.

ארגון "הדגלים השחורים" העומד מאחורי ההפגנות נגד נתניהו, מסר בתגובה: "ההסתה של הנאשם מביאה לאלימות וגם תביא לרצח - אבל דבר אחד היא לא תעשה: לא נעצור עד שהמושחת יפנה את בית ראש הממשלה ויצעד לשם אדם הגון. נתניהו שלא עצר את ההסתה לרצח רבין מסית היום כנגד אזרחים, אנו יודעים מול מי אנו נאבקים- אנחנו ננצח".

במקביל, דווח על התזת גז מדמיע נגד המפגינים, מצדם של פעילי ימין, בהפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים. השר עמיר פרץ כתב בטוויטר: "זכות ההפגנה היא זכות יסוד המוקנית לכל אזרח במדינת ישראל, אני קורא למשטרה להגן על המפגינים ולפעול כנגד התוקפים במהירות ובנחישות. אין מקום להתקפה האלימה כנגד מפגינים כפי שהתרחש הערב".

מארגני ההפגנה מול בית ראש הממשלה פנו מוקדם יותר במכתב למשטרה, בדרישה לחדול מהשימוש במכת"זיות להתזת מים כאמצעי לפיזור ההפגנות. הדרישה הגיעה לאחר פרסום תיעוד של סילון מים הפוגע ישירות במפגין.

במשטרה אמרו בתגובה כי "זה אחד מהאמצעים האפקטיביים לפיזור הפרות סדר, אמצעי שיעילותו הוכחה ונמצא בשימוש משטרות רבות בעולם", עוד אמרו במשטרה לאתר ynet: "המכת"זית היא אמצעי במדרג נמוך ואינה מהווה סכנה לבני אדם ולסביבה, ומטרת השימוש בה דווקא להקטין למינימום ההכרחי את החיכוך בין כוחות המשטרה ומפרי הסדר שבהן טמון פוטנציאל היפגעות גבוה יותר בעת פיזור ההפגנות".

הפגנה על גשר בעמק יזרעאל, היום

הפגנה על גשר בעמק יזרעאל, היוםצילום: ענת חרמוני, פלאש 90