בדרך לסגר? כמעט 2,000 נדבקים ביממה, נתניהו מכנס דיון חירום

התקהלות עד עשרה אנשים, סגירת מסעדות, חופי הים ובתי כנסת, וכן קייטנות ובתי הספר של החופש הגדול - אלו רק חלק מההגבלות שעומדות על הפרק לאישור בדיון שמכנס ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/20 10:13 כד בתמוז התשפ

בדרך לסגר? כמעט 2,000 נדבקים ביממה, נתניהו מכנס דיון חירום
הסגר יחזור?, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

האם מדינת ישראל בדרך לסגר נוסף? בעקבות המשך העלייה בתחלואה, ראש הממשלה נתניהו יכנס הבוקר (ה') בשעה 11:00 דיון חירום, בהשתתפות מספר יועצים ושרים בכירים, ובו יעלו על הפרק שורה של הגבלות נוספות ומחמירות.

בין ההגבלות בהם צפויים לדון בדיון החירום - צמצום התקהלות לעשרה בני אדם בלבד, סגירת הקייטנות ובתי הספר של החופש הגדול, סגירת בתי הכנסת ושאר בתי התפילה, חופי הים, בריכות וחדרי הכושר, וכן סגירת המסעדות והשארת משלוחים בלבד. בנוסף צפוי לעלות לדיון צמצום התחבורה הציבורית.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר בגלי צה"ל כי "אחת מההמלצות שנציג - סגירה מוחלטת של בתי הספר של החופש הגדול".

שר הבריאות אדלשטיין אמר אמש בתדרוך בבית החולים הדסה כי "אנחנו מנסים כל דרך לא להכניס את מדינת ישראל לסגר כללי, על כל ההשלכות החברתיות והכלכליות. אבל במציאות שבה, כל פעם שמדובר בהגבלה כלשהי מתחיל מאבק ציבורי כנגד אותה הגבלה, אנחנו צריכים להבין שאם כל ארגז הכלים לא יעמוד לרשותנו - נגיע לסגר.
אני מציע לחברי הכנסת ולתקשורת לזכור את הנוסחה הזאת. נשארו לנו שלושה-ארבעה ימים לראות האם אותם צעדים מינימליים שנקטנו הם בגדר נס רפואי, ואין צורך להגיע לסגר".

מוקדם יותר דווח ב'כאן חדשות' כי במשרד הבריאות מקדמים תכנית להטלת סגר בשעות הלילה ובסופי שבוע. מדובר בהצעה של שר המדע יזהר שי, בדיון שכינס נתניהו מוקדם יותר השבוע. אם אכן תתקבל ההצעה, מסתמן כי הסגר יוטל בין השעות 21:00 ל-6:00 בבוקר, אך שאר הפרטים והנושאים נמצאים עדיין בדיונים, וטרם ברור אם הדבר אכן יקרה.

הבוקר דיווח משרד הבריאות על שיא חדש במספר הנדבקים בקורונה בישראל - 1,898 ביממה אחת. גם אחוז הבדיקות החיוביות מתוך כלל הבדיקות שבר שיא, ועומד על 7.06%, מספר הבדיקות הכולל דווקא ירד, ועמד אמש על 24,982 בדיקות. נראה כי במשרד הבריאות אכן החלו למקד את הבדיקות בנבדקים סימפטומטיים בלבד, ואחוז הבדיקות החיוביות עלה בהתאם.

בסך הכל עומד מספר החולים והנשאים הפעילים כרגע על 23,926, כשמתוכם 204 במצב קשה, ו-57 הזקוקים להנשמה. 376 בני אדם נפטרו כתוצאה מהנגיף מאז החלה ההתפרצות, בחודש פברואר. מנגד, למעלה מ-20 אלף בני אדם כבר החלימו מהנגיף.