ועדת הקורונה צפויה לבטל את סגירת הבריכות וחדרי הכושר

ועדת הקורונה מסרבת לאשר את הצו של הממשלה להגבלות נוספות על מסעדות, חדרי כושר ובריכות ציבוריות ותתכנס שוב מחר בצהריים. יו"ר הוועדה דרשה לקבל את נתוני ההדבקה ממקומות אלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/20 12:16 כ בתמוז התשפ

ועדת הקורונה צפויה לבטל את סגירת הבריכות וחדרי הכושר
צילום: shutterstock

על אף שחוק הקורונה הגדול עבר, נראה כי הכנסת בדרך לשנות את ההחלטות של הממשלה. כזכור, החוק מאפשר לממשלה לעקוף את הכנסת בעניין חוקים בשעת חירום, בשל התהליך הארוך של אישור חוקים בכנסת. אמנם החוק גם מאפשר שעל אף אם חוק חירום בממשלה, הכנסת תוכל לעקפו לאחר סיום שלבי החקיקה. היום (א') ועדת קורונה צפויה לבטל חלק מההגבלות אותן קבעה הממשלה במסגרת החוק.

בוועדה המיוחדת לעניין נגיף הקורונה החדש בראשות ח"כ יפעת שאשא ביטון, דנו האם ההגבלות על חדרי הכושר, הבריכות והמסעדות אכן מוצדקות. שאשא ביטון דרשה במהלך הדיון כי משרד הבריאות ייספק לה את נתוני ההדבקה במקומות אלו, בתגובה נמסר כי לא קיימים נתונים כאלו. בשל כך צפויה הוועדה להכריע עוד הערב כי ההגבלות על מקומות אלו יבוטלו.

בשבוע שעבר כבר נאמר בוועדה כי "אם לא יוצגו נתונים מספקים - לא נאשר את ההגבלות החדשות". הנתונים על בסיסם קבעה הממשלה את החלטה היו נכונים על פחות מרבע החולים המאומתים בישראל. שאשא ביטון אמרה בוועדה: "השגנו הקלה במתווה של המסעדות ואנו פועלים מתוך אחריות ציבורית לבריאות הציבור ולכלכלת המדינה. חשובה הדאגה לתפקוד המשק, לצד הדאגה לבריאות הציבור".