אדלשטיין הופתע מהתפטרות סדצקי: "לא קיבלתי מכתב התפטרות"

בעוד הוא בראיון, הופתע שר הבריאות לשמוע לראשונה כי ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות מודיעה כי היא מתפטרת מתפקידה. אדלשטיין פרסם לאחר מכן תגובה רשמית: "אני מבקש להודות לה על עשייתה ומאחל לה הצלחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 11:18 טו בתמוז התשפ

אדלשטיין הופתע מהתפטרות סדצקי: "לא קיבלתי מכתב התפטרות"
סדצקי ואדלשטיין, צילום: פלאש 90

דרמה במשרד הבריאות הבוקר (ג') לאחר שראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, הודיעה כי היא מתפטרת מתפקידה. אלא שלא רק הציבור היה מופתע, גם שר הבריאות יולי אדלשטיין לא ידע על התפטרותה. אדלשטיין שמע על ההתפטרות לראשונה בזמן שהיה בראיון לאתר ynet וכתגובה ראשונית אמר שלא קיבל מכתב פיטורים ממנה.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות מודיעה כי היא מתפטרת מתפקידה

לאחר שהופתע מסר שר הבריאות הודעה רשמית: "פרופ' סיגל סדצקי היא עובדת מסורה שפעלה לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל. אני מבקש להודות לה על עשייתה ומאחל לה הצלחה בהמשך הדרך". גם נתניהו שלח דברי פרידה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מודה לפרופ' סיגל סדצקי על תרומתה במאמץ הלאומי המשותף להתמודדות עם מגפת הקורונה ומאחל לה הצלחה בהמשך דרכה". סדצקי כאמור התפטרה עקב התנהלות משרד הבריאות והממשלה עם התמודדות מול משבר הקורונה. 

במכתב התפטרותה פירטה את סיבות התפטרות ולא חסכה ביקורת על ההנהגה: "בשבועות האחרונים, ישראל נעה למקום מסוכן. הנתונים ומפת התחלואה הנוכחית והצפי לעתיד הקרוב מעידים על כך כאלף עדים. ישראל שנחלה הצלחה בהתמודדות עם הגל הראשון נפרדה ממדינות מובילות אחרות בכך שסטתה מהמדיניות שהן נקטו באמצעות שחרור מהיר מאוד של פעילויות חברתיות. לצערי המצאת הגלגל מחדש (ע"י פירוט כללי התו הסגול) לא צלחה. אבל, לאחר שדרך זו לא עבדה - שמספר החולים עולה, היה צריך לתקן -ומהר".

עוד כתבה בביקורתיות: "לצערי, למרות אין ספור דיונים ארוכים והתרעות מפורשות - זה לא קרה למעשה עד אתמול. לצערי, מזה מספר שבועות מצפן הטיפול במגיפה איבד כיוון. למרות התרעות שיטתיות וסדורות במערכות השונות, ובדיונים בפורומים שונים, אנו צופים בתסכול בשעון החול של ההזדמנויות הולך ואוזל. על רקע זה הגעתי למסקנה שבתנאים החדשים שנוצרו ובהם דעתי המקצועית לא מתקבלת - אין ביכולתי עוד לסייע להתמודדות אפקטיבית לבלימת התפשטות הנגיף". מנגד היא איננה זורקת את האחריות רק על הממשלה: "אינני טוענת כי אני חפה מטעויות - לעיתים איחרנו בהמלצות ולא תמיד הספקתי לטפל בכל הרשימה הדחופה המונחת על שולחני".