שפי פז סירבה לבוא לדיון והוצא צו מעצר נגדה: "בית המשפט איבד את זכותו לשפוט אותי"

היום ייערך המשפט של שפי פז בעקבות פעולת המחאה שבוצעה במשרדי האיחוד האירופי. אלא שפז מסרבת להגיע: "על פי איזה חוק המדינה מעמידה אותי למשפט היום - החוק הנהוג במדינת ישראל או החוק הנהוג במובלעת האפריקאית של דרום תל אביב?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/20 09:44 טו בתמוז התשפ

שפי פז סירבה לבוא לדיון והוצא צו מעצר נגדה: "בית המשפט איבד את זכותו לשפוט אותי"
שפי פז, צילום: Roy Alima/Flash90

הבוקר (ג') נפתח בבית משפט השלום בתל אביב הדיון במשפטם של שפי פז, מירב חג׳אג ודורון אברהמי בעקבות פעולת המחאה שבוצעה במשרדי האיחוד האירופי. בשעה 08:30 שלחה שפי פז לעורך דינה, איתמר ברקאי, את ההודעה הבאה וביקשה שימסור את דבריה לשופט: "תמהני. על פי איזה חוק המדינה מעמידה אותי למשפט היום - החוק הנהוג במדינת ישראל או החוק הנהוג במובלעת האפריקאית של דרום תל אביב?"

פז הודיעה: "אני לא אגיע לדיון ההקראה מרצוני החופשי. כחמישים אחוז מהתיקים הפליליים שנפתחים למסתננים ולשב"חים בתל אביב נסגרים משום שהנאשמים לא מגיעים לדיון. ברומא, כך למדתי, התנהג כרומאי. בדרום תל אביב, התנהג כמסתנן. אי לכן, כתושבת דרום תל אביב אני מרגישה פטורה מהוראות החוק ומבקשת ממך למחוק את כתב האישום".

עוד כתבה: "מדינת ישראל, שוויתרה מרצונה החופשי על ריבונותה בשכונת מגוריי, הפרה את ההסכם הבסיסי שלה איתי - להגן על חיי, כבודי וחירותי - ולפיכך איבדה את הזכות לדרוש ממני לקיים את ההסכם שלי איתה, דהיינו לציית לחוקיה.בית המשפט, שהדאגה לתחביביו של המסתנן מידתית בעיניו יותר מהדאגה לחיי משפחתי, ושמסרב להתמודד עם ההפקרות בשכונות ומשחרר עבריינים מועדים לרחובות, איבד את זכותו לשפוט אותי כשאני משתמשת בזכותי הדמוקרטית למחות נגד העוול.
אין לכם סמכות לאכוף עלי את החוק או להעמיד אותי לדין".

שפי פז מבקשת להוסיף כי: "אין סמכות בלי אחריות. אין משפט בלי צדק. בשם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו של ״האחר״ המשטרה גוזלת ממני את זכות הצעקה והמחאה. בשם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו של ״האחר״ בתי המשפט רומסים את כבודי וגוזלים את חירותי. אבל במקום שאין בו חוק וסדר אי אפשר לאכוף את החוק דווקא על מי שנלחם למענו.זכותי להפגין בכל דרך ובכל צורה שאני רוצה. זכותי לרסס מה שאני רוצה ואיפה שאני רוצה. החוק הישראלי לא חל עלי. החוק חל על תא״לים במיל. כי הם ״מלח הארץ״. החוק לא חל עלי כי אני נתינה של מושבה אפריקאית בארץ ישראל, ומדינת ישראל עם כל שוטריה וחוקיה ובתי המשפט שלה לא מגינה עלי".

השופט בדיון הגיב להודעה של פז והורה לעצור אותה במיידי: "הדברים שנאמרו על ידי נאשמת 1 (פז) לא מותירים כל אופציה אחרת מלבד הוצאת צו מעצר. העובדה שמדובר בדיון ראשון איננה מקלה עם הנאשמת, ומדובר בהצהרת כוונות עתידית לגבי אי התייצבות למשפט. במדינת חוק, על הנאשם להתייצב ולקבל על עצמו את מרותו של בית המשפט".

דורון אברהמי שכן הגיע למשפט נגדו אמר בכניסה לדיון:"טוב שהמשפט הזה מתקיים וטוב שהציבור יידע עד כמה האיחוד האירופי מתערב בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל באמצעות לחץ פוליטי ובעיקר באמצעות המיליונים שמדינות האיחוד מזרימות לארגונים שחותרים תחת ריבונותה של המדינה ותחת ביטחונם של האזרחים. לא אנחנו עומדים פה למשפט, אלא האיחוד האירופי. אנחנו נחשוף את פשעיו, בין היתר את ההתערבות הגסה במדיניות ההגירה של ישראל ואת התמיכה הישירה והבוטה בארגונים שפועלים לטיפוח המסתננים, לחיסול מדינת הלאום של העם היהודי ולסירוס חוק השבות.
הכרעת הדין לא מעניינת אותנו. אנחנו מוכנים לשלם את המחיר. אנחנו פשוט עומדים בחזית אבל בעיית ההסתננות וההגירה הבלתי חוקית היא בעיה לאומית. הגיע הזמן שהממשלה תתעורר. הגיע זמן גירוש".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן