מסוף השבוע - עשרות אלפים נשלחו לבידוד: "מציל חיים"

במשרד הבריאות אומרים כי מאז יום חמישי האחרון נשלחו עשרות אלפי מסרונים לאזרחים שחויבו להיכנס לבידוד, ומבהירים כי הם מודעים לניסיונות לפנות ולערער על ההנחיות: "זמני ההמתנה גבוהים מאוד - פועלים לפתור את הבעיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 18:37 יג בתמוז התשפ

מסוף השבוע - עשרות אלפים נשלחו לבידוד: "מציל חיים"
בידוד. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

משרד הבריאות מעדכן הערב (א') כי החל מיום חמישי נשלחו עשרות אלפי מסרונים ממשרד הבריאות בעקבות איכוני השב"כ. במשרד אומרים כי "אנחנו מבינים את הקושי שהפעולה יוצרת עבור הציבור אבל חשוב לזכור כי זהו כלי המסייע רבות בחקירות האפידמיולוגיות ומציל חיים". 

התפשטות הקורונה: 803 חולים חדשים ביממה, 29 מונשמים

עוד מבקשים במשרד הבריאות להדגיש כי כתוצאה מכך מתקבלות פניות רבות בנושא ערעור על בידודים במוקד קול הבריאות 5400* וזמני ההמתנה גבוהים מאד, ואומרים כי הם מכירים את הבעיה ופועלים לפתור אותה. בהודעת משרד הבריאות נאמר כי המשרד "פועל לשיפור הזמינות ורמות השירות בהקדם דבר שישתפר בימים הקרובים עם תוספת כוח אדם במוקד".

בנוסף, משרד הבריאות מדגיש שקבלת מסרון מחייבת כניסה מיידית לבידוד ויש לנהוג בהתאם למסרון עד קבלת אישור רשמי אחר.

ועדת הכנסת לענייני קורונה אישרה אחר הצהריים (א') את החלטת הממשלה, לפיה יוגבל מספר המשתתפים באולמות אירועים - כולל בגני אירועים פתוחים - במועדונים ובפאבים לחמישים בלבד. ההגבלות ייכנסו לתוקף מחר בשעה 8:00 בבוקר, כך שהערב עדיין ניתן לקיים אירועים של 250 איש.

הוועדה לא דנה בסוגיית המסעדות, שצפויה לעלות מחר לדיון. בישיבת הממשלה דרשו נציגי משרד הבריאות להגביל לחמישים איש את המספר גם במסעדות, אך שר האוצר כ"ץ יתנגד. מחר תתכנס גם הממשלה לישיבה שלא מן המניין, לדון בהתפשטות המחודשת של הקורונה ובצעדים לבלום אותה, כשראש הממשלה הצהיר הבוקר ש"יהיו הגבלות נוספות".

https://www.youtube.com/watch?v=BToP1Yx_vLA

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף את ההחלטה, וטען כי יש לחלק בין מקומות פתוחים וסגורים וכן בין מקומות גדולים לקטנים. לפיד כתב בטוויטר: "50 איש בהיכל נוקיה ו-50 איש במתנ"ס זה לא אותו סיכון. אין שום הגיון בהנחיה להגביל ל-50 אנשים בכל מקום", אמר. "ההנחיה הייתה צריכה להתקבל לפי גודל המקום, אבל אף אחד בממשלה העצלנית הזאת לא בא לעבוד. גוזרים קריסה כלכלית למאות אלפי אנשים".
בהמשך התייחס לפיד לסוגיית בתי הכנסת וכתב: "50 מתפללים בבית הכנסת הגדול באלנבי ו-50 מתפללים בבית הכנסת הקטן ביותר בשכונה זה לא אותו סיכון. ההנחיה היתה צריכה להתקבל לפי גודל בית הכנסת. הממשלה הזו פשוט לא יודעת לנהל כלום".