גנץ: "בחירות בעת הזאת- חוסר אחריות"

ראש הממשלה החליפי התייחס לוויכוח על העברת תקציב המדינה, למשבר הקורונה והטיפול בו, לגרעין האיראני, ולמצב הפוליטי, בנוגע ל"יש עתיד" אמר: "כל דבר שנעשה עכשיו לטובת ישראל קשה ומורכב יותר לו הם היו איתי, אבל הם בחרו ואני המשכתי קדימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/20 07:36 יג בתמוז התשפ

גנץ: "בחירות בעת הזאת- חוסר אחריות"
גנץ, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, התייחס הבוקר (א') בראיון ל"כאן רשת ב" למצב הכלכלי בעקבות משבר הקורונה, ולצעדי הממשלה לגביו. בין השאר, בנוגע לוויכוח על העברת תקציב חד שנתי או דו שנתי, אמר גנץ: "זה חוסר אחריות לפעול מתוך תוכנית שלא רואה את כל התקופה בכללותה. זה לא נכון מקצועית. מה נדרש לישראל בעת הזו של אי יציבות? חייבים להסתכל על השנה וחצי ביחד. ממילא ייקחו שלושה חודשים לתכנן את התקציב". 

עוד הוסיף גנץ, לגבי הפרסומים על דרישת כחול לבן להעברת הטיפול במשבר הקורונה לידי פיקוד העורף, כי משרד הביטחון אינו מבקש לקבל סמכויות בנושא הקורונה, אלא להרחיב את מערך הסיוע להתמודדות עם המשבר. לדבריו "המדיניות חייבת להיקבע על ידי ראש הממשלה באמצעות המל"ל וקבינט הקורונה".

"כל ההנחיות הבריאותיות והסמכויות הרפואיות חייבות להישאר בידי משרד הבריאות. בסופו של דבר מי שמטפל באזרחים באמת זה הרשויות המקומיות, ומי שיודע לעבוד הכי טוב עם הרשויות המקומיות זה פיקוד העורף. אנחנו לא מבקשים שום סמכות אצלנו, רק משימות ביצוע". אמר גנץ.

ראש המשלה החליפי גם התייחס לדיווחים הזרים על תקיפות ישראליות באיראן ומצב תכנית הגרעין שם: ""כולם יכולים לחשוד בנו כל הזמן", וציין, "לא כל אירוע שמתרחש באיראן קשור אלינו". יחד עם זאת, הוא ציין: "איראן גרעינית היא סכנה לעולם, לאזור ולישראל, ואנחנו ממשיכים לפעול בכל הזירות כדי לצמצם את האפשרות שהיא תגיע לזה. עם זאת, לא צריך לחבר את המדיניות הזאת לכל התרחשות". 

ביחס להחלת הריבונות ותכנית טראמפ אמר גנץ :"התוכנית היא נכונה, אני לא מסכים עם כל המרכיבים שלה, אבל עם רובה. רובנו לא רוצים לשלוט על הפלסטינים. לכן הרעיון צריך להיות שמירה על הביטחון תוך הגברת הריבונות באזורים הרלוונטיים - בקעת הירדן, גושי ההתיישבות וירושלים המאוחדת - ובד בבד, לאפשר היפרדות מהפלסטינים". והוסיף, כי יש לקדם את התכנית בתיאום מלא עם האמריקאים ובתמיכתם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן