מפקד משמר הגבול נדבק בקורונה - השר אוחנה ייכנס לבידוד

ניצב יעקב שבתאי אובחן כחולה בנגיף, היה בנוכחות הנשיא ריבלין, גנץ וכוכבי. לאחר בדיקות אפידמיולוגיות לשלושה, נמצא כי הם אינם נדרשים להיכנס לבידוד. מנגד השר אוחנה שהיה בסביבתו כן יידרש להיכנס לבידוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/20 23:02 יב בתמוז התשפ

מפקד משמר הגבול נדבק בקורונה - השר אוחנה ייכנס לבידוד
ניצב יעקב שבתאי, צילום: Moshe Shai/FLASH90

הבוקר (ש') נודע כי מפקד משמר הגבול יעקב שבתאי נמצא חיובי לנגיף קורונה ונשלח לבידוד. לאחר שנדבק משרד הבריאות החל בדיקה אפידמיולוגית לאיתור מי שהיה איתו במגע. בין האנשים שנמצאו היה גם השר לביטחון פנים אמר אוחנה שפגש במפקד מג"ב פעמיים בשבועיים האחרונים. ומשרד הבריאות הודיע כי על אוחנה להיכנס לבידוד עד ליום ראשון הבא.

כמו כן שלשום נערך טקס אזכרה לחללי "צוק איתן" בהר הרצל בירושלים, בטקס השתתפו נשיא המדינה ראובן ריבלין, שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי וכמו כן מפקד משמר הגבול יעקב שבתאי. אך במקרה נ"ל  משרד הבריאות מסר כי בתום החקירה ה אפידמיולוגית הוחלט שנשיא המדינה, שר הביטחון והרמטכ"ל לא צריכים להיות בבידוד.

ממשרדו של השר אוחנה נמסר: "על פי הוראות משרד הבריאות רק חשיפה לחולה מאומת במרחק של פחות משני מטרים לפרק זמן של למעלה מרבע שעה מחייבת בבידוד. השר אוחנה פגש במפקד מג"ב פעמיים בשבועיים האחרונים, אף אחת מהפעמים לא עונה לתיאור הנ"ל. יחד עם זאת ובמטרה למזער סיכונים, הוחלט בעצה אחת עם מנכ"ל משרד הבריאות כי השר אוחנה ייכנס לבידוד עד ליום ראשון הבא. בנוסף, השר אוחנה ערך בדיקת קורונה במהלך הסופ"ש שתוצאתה שלילית. עם זאת, כאמור, השר אוחנה צפוי להישאר בבידוד כאמצעי זהירות ובהתאם להנחיות משרד הבריאות".