טרגדיה: קפץ למים להציל אם ושלושת ילדיה מטביעה – וטבע למוות

מיכאל בן זיקרי בילה בסוף השבוע באגם זיקים, במהלך שהותו במקום נענה לקראות מצוקה של אם ושלושת ילדיה שהחלו לטבוע. המשפחה הטובעת ניצלו אך בן זיקרי עצמו טבע למוות. הנשיא ריבלין שלח דברי ניחומים למשפחה: "בספר דברי ימינו כמדינה, אנחנו זוכרים גיבורים שכמוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/07/20 22:38 יב בתמוז התשפ

טרגדיה: קפץ למים להציל אם ושלושת ילדיה מטביעה – וטבע למוות
אילוסטרציה, צילום: דוברות זק"א

טרגדיה באגם זיקים: מיכאל בן זיקרי, בן 45 תושב אשדוד נכנס להציל אם ושלושת ילדיה מטביעה באגם. האם וילדיה, תושבי חורה בדרום, קראו לעזרה אליה נקרא בן זיקרי, הארבעה ניצלו אך בן זיקרי נותר מאחור וטבע למוות. לאחר שעה של חיפוש מצאו צוללני המשטרה את גופתו, בן זיקרי אינו היחיד שנחלץ לעזרתם, איתו קפץ גבר נוסף שהצליח להגחיע גם הוא לחוף מבטחים. 

חאבס אלעטאונה, ראש מועצת חורה שלח דברי ניחומים למשפחת בן זיקרי, על שסייע להציל את בני המשפחה מיישובו: "משפחת בן זיקרי היקרה, ליבם של תושבי חורה כולה איתכם, אנו מחבקים אתכם ומרכינים ראש בעקבות מותו של מיכאל- גיבור אמיץ ואדם ערכי, שקפץ ללא היסוס כדי להציל אימא וילדיה, ושילם מחיר כבד מכל. ומבלי שעניין אותו דתם, מוצאם, נטייתם, ומבחינתו בראש ובראשונה היו בני אדם שיש להצילם. אין בפינו מילים שיוכלות להקל על כאביכם, מלבד זה שאנו תושבי חורה ננצור בליבנו תמיד את מיכאל זכרו לברכה ואת המעשה האצילי שעשה, ובתקווה שבני ובנות הישוב יזכרו את אותה נתינה ואותה הקרבה של מיכאל היקר. שלא תדעו צער".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין ספדו למיכאל בן זיקרי ז"ל "אני מוסר בשמי ובשם כל אזרחי ישראל תנחומים עמוקים למשפחת בן זיקרי, על מותו של יקירם מיכאל בן זיקרי ז"ל שהקריב את חייו להצלת בני משפחה בחוף זיקים. זהו מעשה גבורה. יהי זכרו ברוך", כתב נתניהו. ריבלין: "בספר דברי ימינו כמדינה, כעם, אנחנו זוכרים גיבורים-אזרחים שכמוך. אנשים מופלאים אשר מול מצוקת האחר, שמו את חייהם בכפם ורצו אל תוך התופת כדי להציל חיים. כך עשה מיכאל".