העיתונאי עקיבא נוביק טוען: "פוטרתי מחדשות 13"

עקיבא נוביק המשמש ככתב הכנסת של חדשות 13 טוען כי הוא פוטר מעבודתו: "מי שמחפש עיתונאי יד שנייה עם ותק של עשור וחצי במקצוע והתמחות בחדשות, מוזמן לפנות אלי"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/07/20 17:30 ט בתמוז התשפ

העיתונאי עקיבא נוביק טוען: "פוטרתי מחדשות 13"
עקיבא נוביק, צילום: יח"צ

יומיים לאחר פיטוריה של המגישה טלי מורנו מחדשות 13, טוען אחר הצהריים (ד') כתב הכנסת של הערוץ, עקיבא נוביק, כי גם הוא פוטר. בחשבון הטוויטר שלו כתב נוביק: "לכל המתעניינים: פוטרתי הערב מחדשות 13. מי שמחפש עיתונאי יד שנייה עם ותק של עשור וחצי במקצוע והתמחות בחדשות, מוזמן לפנות אלי. תודה מראש". 

גורם בחברת החדשות אמר ל"חדשות כיפה" כי: "אף אחד עדיין לא פוטר. יש תהליך על פי חוק. אנחנו עד יום חמישי נתנו אופציה של פרישה מרצון. אנחנו נגמור את זה בסוף יום חמישי ובתחילת שבוע הבא אנשים יקבלו בצורה מסודרת מכתב הזמנה לשימוע ושימוע".

מאוחר יותר הסביר נוביק כי לא פוטר ודבריו היו מחווה לדבריה של טלי מורנו שפוטרה: "האמת היא שטכנית התפטרתי. אבל לא רציתי לשבור את התבנית של טלי מורנו". 

בתקופה האחרונה קיימת אוויר קשה במערכת החדשות של ערוץ 13 וזאת על רקע סכסוכי העבודה בין הנהלת הערוץ לעובדים ולעיתונאים. בשבוע שעבר פורסם כי 200 מעובדי חדשות 13 הצביעו בעד המתווה שגיבש ועד העובדים בסכסוך עם "רשת", חברת האם. לפי המתווה שגובש הצדדים ימשיכו לנהל משא ומתן אינטנסיבי בנושאים שבמחלוקת עד יום ה-25.6, ואם עד תאריך זה לא יושגו הסכמות - תפרוץ בחברה שביתה כללית, כולל גם המהדורה המרכזית.