הכנסת מציינת היום לראשונה את יום נציב תלונות הציבור. לוין: "יום מיוחד"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, הגיש ליו"ר הכנסת יריב לוין את הדו"ח השנתי של נציב תלונות הציבור. לוין: "לא תיתכן מדינה דמוקרטית בלי שיש לאזרח כתובת יעילה לפנות אליה כאשר נעשה לו עוול"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/06/20 11:36 ח בתמוז התשפ

הכנסת מציינת היום לראשונה את יום נציב תלונות הציבור. לוין: "יום מיוחד"
צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הכנסת מציינת היום (ג') לראשונה את 'יום נציב תלונות הציבור', שנערך ביוזמת יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין ומבקר המדינה ונציב תלונות הציבור מתניהו אנגלמן, במסגרתו הוגש ליו"ר הכנסת הדו"ח השנתי מס' 46 לשנת 2019 של מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, מתניהו אנגלמן. 

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר: "זהו יום מיוחד משום שאנחנו יוזמים ופותחים היום מסורת של ציון יום מיוחד שיעסוק בנציבות תלונות הציבור. אין הבעת אמון גדולה יותר ממספר התלונות העצום שהגיע לנציבות, יש כאן אמירה עוצמתית מאוד. פעולות הנציבות באות יחד עם הפעולות שנעשות כאן בכנסת בוועדה והמחלקה לפניות הציבור ויחד אנחנו נותנים את המענה לציבור. אני מודה לכל העוסקים במלאכה החשובה הזאת ואומר בצורה ברורה לא תיתכן מדינה דמוקרטית בלי שיש לאזרח כתובת יעילה לפנות אליה כאשר נעשה לו עוול. מוסד המבקר ונציבות תלונות הציבור הם כתובת ראויה שעושה עבודה חיונית לטובת הפונים ולטובת הדמוקרטיה הישראלית".

מתניהו אנגלמן: "אני מתכבד להגיש היום את הדו"ח הארבעים ושישה של נציב תלונות הציבור. הדו"ח סוקר את פעילותה של נציבות תלונות הציבור בשנת 2019, ומסכם את תלונות הציבור בעשור האחרון. בשנת 2019 קיבלנו למעלה מ 14,200 תלונות מהציבור ובעשור האחרון כ- 147,000 תלונות סך הכל. יש חשיבות רבה להגברת הפעולות להנגשה של הנציבות ולחשיפה של פעילותה לחברה בכלל ולאוכלוסיות הראויות לקידום בפרט".

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ עפר שלח: "יש כתשעה מיליון ישראלים ויש רק 14,000 תלונות. כל חבר כנסת שמגיע לבית הזה נתקל בפניות ציבור. הציבור רואה בנו הכתובת היחידה שיכולה לעסוק בעניינים של קושי לממש זכויות או עוול שלטוני. כל חבר כנסת לומד שזה הדבר המידי שהוא יכול לעשות ולעזור, כי כשאתה פונה לרשויות הן מקשיבות. הרבה מהלכים בכנסת נולדו מתוך פניות ציבור ואתה למד שהנושאים הכלליים ששווה לעסוק בהם נולדים מתוך הדברים האלה, האזרחים חשים את הבעיות על בשרם. לכן היום הזה הוא יום חשוב והדו"ח הזה הוא דו"ח חשוב".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן