הרב שלמה הכט מונה לתפקיד מנכ"ל ארגון בית הלל

הרב שלמה הכט מונה לתפקיד מנכ"ל ארגון רבני ורבניות בית הלל. החליף את הרב רונן נויבירט שפרש מתפקידו לפני מספר חודשים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/06/15 22:57 ו בתמוז התשעה

הרב שלמה הכט מונה לתפקיד מנכ"ל ארגון בית הלל
הרב שלמה הכט, צילום: הרב שלמה הכט

הרב שלמה הכט מונה לתפקיד מנכ"ל ארגון רבני ורבניות בית הלל, כך נודע הערב (ג') ל'כיפה'.

הרב הכט, בן 44, נולד בירושלים ולמד בישיבת בני עקיבא נתיב מאיר וישיבת ההסדר בשעלבים. לאחר מכן למד לרבנות במכון הגבוה לתורה באוניברסיטת בר אילן. שירת כמפקד טנק בחיל השריון.

הרב הכט משמש כרב בקהילה בנווה גן, פ"ת. מחזיק בתואר שני בכלכלה ועובד כמהנדס תכנה ומערכת. נשוי לענבל ואב לשישה. מזה כעשור עורך חופות, בין היתר במסגרת ארגון רבני צהר. קיבל הסמכה לרבנות קהילתית במכון 'עמיאל' והסמכה לפסיקה בענייני טהרה ממכון 'פוע"ה'. חבר בארגון רבני ורבניות בית הלל מיום הקמת הארגון.

בפברואר 2015 פורסם לראשונה ב'כיפה' כי הרב רונן נויבירט, מנכ"ל ומייסד בית הלל פורש מתפקידו אך ישאר חבר בארגון.

שלוש שנים לאחר שייסד את ארגון רבני בית הלל עם מספר רבנים נוספים, פורש הרב רונן נויבירט, ששימש כמנכ"ל הארגון, מתפקידו, כך נודע ל'כיפה'. הרב נויבירט הסביר כי הוא פורש על מנת להקדיש יותר זמן ללימוד תורה ולכתיבה.

"מראש נכנסתי לקדנציה מוגבלת בזמן וכוונתי להקדיש את השנים הקרובות ללימוד תורה ולכתיבה. הגשמתי הרבה בשלש שנים, בית הלל במקום מצויין והגיע הזמן להעביר את הלפיד", אמר הרב נויבירט.

לפני מעט יותר משלוש שנים ייסדו הרב אמנון בזק, הרב צחי הרשקוביץ, הרב אוהד טהרלב, הרב רונן לוביץ, הרב חיים נבון, הרב מאיר נהוראי, הרב רונן נויבירט, גב' אושרה קורן והרב אלישיב קנוהל את ארגון רבני בית הלל במטרה לחבר את אזרחי ישראל ליהדות.

בין היתר עוסקים רבני בית הלל במתן פסקי הלכה בנושאים שונים, ומתאפיינים בפסיקה מקילה יחסית. בין היתר התירו לאחרונה הרבנים לבעלי מוגבלויות שכליות להתחתן. בנוסף הם עוסקים בחוקים שונים, בהם גם בחוק הגיור שעלה לכותרות בשנים האחרונות.

בעת ההקמה הגדירו בבית הלל את הארגון כ"חוג של הנהגה תורנית, שייתן גיבוי רעיוני והלכתי לתפיסת עולם מורכבת זו, הממשיכה את דרכה הקלסית של הציונות הדתית. חוג זה יעסוק בשאלות העומדות על סדר היום הציבורי, ישמיע את עמדותיו באופן ברור וצלול מתוך עמדה תורנית. החוג ישמש גם כבמה לבירור שאלות הלכתיות ועקרוניות העומדות על סדר היום. הוא יכלול רבני קהילות ורבני ישיבות, וכן נשים המשמשות כמנהיגות רוחניות וכמלמדות במדרשות, מתוך ביטוי לתחושת השיתוף הנדרשת בין גברים לנשים בהנהגה תורנית. פעילות החוג תהיה בדרכי נועם, מתוך סובלנות כלפי דעות והשקפות אחרות".