תלמידי מגמת השיטור רצו לזכרם של השוטרים הדרוזים

בשבוע שעבר נערך מירוץ מיוחד שהוקדש לזכרם של חללי העדה הדרוזית ובראשם שני השוטרים שנרצחו בהר הבית לפני מספר חודשים. מי שנטלו חלק בריצה הם תלמידי מגמת השיטור הכפר הנוער הודיות. "אחינו הדרוזים הם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/09/17 17:25 ד בתשרי התשעח

תלמידי מגמת השיטור רצו לזכרם של השוטרים הדרוזים
מכבדים את זכר הנופלים, צילום: כפר הנוער הודיות

בשבוע שעבר נערך מירוץ "בשביל הבנים הדרוזים" לזכר חללי העדה הדרוזית שנפלו בעת מילוי תפקידם. השנה הוקדש המירוץ לזכרם של שני השוטרים שנרצחו בהר הבית ומי שלקחו חלק באירוע היו תלמידי מגמת השיטור בכפר הנוער הודיות.

 "ההשתתפות שלנו במירוץ היא ההוכחה להיותם של אחינו הדרוזים חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית" אמר מפקד מגמת המשטרה במוסד החינוכי שבגליל התחתון, רב פקד שימי קרן.

מגמת השיטור בהודיות, היא מגמה ייחודית שמלמדת את חניכיה על רזי עבודות השיטור ועל היכולות המנטליות ועולם הערכים שנדרשים מהאנשים שאמונים על אכיפת החוק בישראל. לפני מספר חודשים טסו התלמידים לגרמניה, שם זכו לשתף פעולה עם שוטרים מהמשטרה המקומית.

השוטרים שנהרגו בפיגוע

השוטרים שנהרגו בפיגועצילום: דוברות המשטרה

הפעם הם השתתפו במירוץ שהוקדש לזכרם של רס"מ האיל סתאוי (30) ממג'אר ורס"מ כמיל שנאן (22) מכפר חורפיש נרצחו בעת מילוי תפקידם בהר הבית, לאחר ששלושה מחבלים תושבי אום אל פאחם החדירו נשק להר הבית ורצחו אותם.

קרן הוסיף כי "מלבד העניין הבריאותי והחינוכי, הרי שאני רואה חשיבות גדולה בהשתתפות במירוץ זה משום שהפעם הוא הוקדש לזכרם של שני השוטרים הדרוזים ז"ל שנפלו בפיגוע בהר הבית לפני מספר חודשים". מנהל הכפר, אלישטיין, אמר כי "החברה הישראלית היא פסיפס של אוכלוסיות מגוונות. בתור מחנכים אנו דוגלים בלמידה והזדהות עם מגזרים ואוכלוסיות שונות שצועדים איתנו לאורך הדרך הקשה והארוכה. כך למשל, ביום הזיכרון אנו נוהגים לפקוד את האנדרטה לזכר הלוחמים הבדואים. כעת, אנו לוקחים גם חלק  במירוץ לזכרם של חללי העדה הדרוזית. האחדות – היא סוד ההצלחה של החברה הישראלית"