תלונה: ראש מת"ק שכם תקף ושבר מצלמה

נערים במאחז בשומרון תיעדו את הגעתו של מפקד מנהלת התיאום והקישור באזור למקום. בתגובה לבקשתם לקבל את פרטיו הוא נראה מכה במצלמה, שלטענתם נשברה בעקבות כך. כעת הם מבקשים פיצוי של אלפי שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/01/18 15:34 יב בשבט התשעח

תלונה: ראש מת"ק שכם תקף ושבר מצלמה
ראש מת"ק שכם במאחז "מגיני ארץ", צילום: צילום מסך

ארגון "חוננו" הגיש תלונה לפניות הציבור של מתאם פעולות צה"ל בשטחים (מתפ"ש), נגד ראש מנהלת התיאום והקישור בשכם, לאחר שזה התנהג לכאורה באלימות כלפי תושב במאחז "מגיני ארץ", הסמוך להר ברכה שבשומרון.

בסרטון שתועד במקום נראה ראש המת"ק מגיע לסיור במאחז, ובמהלכו נכנס למבנה המגורים במקום ומבקש מפקוד שלו לצלם את הנערים במקום. לאחר מכן דרשו הנערים מהרמת"ק להציג בפניהם תעודת שוטר וביקשו לדעת את פרטיו. הרמת"ק מצדו ענה לאחד מהם "למה מי אתה בכלל?" ואז הכה במצלמה. לטענת הנערים, בעקבות המכה נשברה מצלמתו של הנער.
 
במכתב התלונה טען עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו כי הסרטון המתעד את האירוע מתאר "אלימות רחובית פשוטה מצד המת"ק, הא ותו לא. היה ראוי כי המנהל לא יגבה אלימות זאת אלא יבקר את פקודו הבכיר שפעל באלימות זולה".

יאדו דורש שישולם לתושב פיצוי בסך 15 אלף שקל מכספו האישי של הרמת"ק ולא מכספי המנהל, מכיוון שעבירה זו "היא עבירה אישית של הרמת"ק ואין הצדקה לכסות את הנזק מכספי ציבור".

הוא הוסיף כי "הסרטון מדבר בעד עצמו. בפינוי שנעשה לא מזמן בחוות גלעד היינו עדים לאלימות מצד המנהל בה נוכח גם ראש המת"ק, והנה באירוע הנוכחי האלימות נעשתה לעיני המצלמה. אנחנו נפנה לרשויות שיטפלו בהתנהגות החוזרת ונשנית הזו בחומרה".

ביחידת תיאום פעולות הממשלה בשטחים מסרו בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה תקיפת קצין בצה"ל. 
במהלך סיור שקיים הרמת"ק במקום, שחררו הנערים כלבי שמירה לעברו וניסו לעורר פרובוקציה בכך שדחפו לפניו של הקצין מצלמה בצורה תוקפנית. הקצין הסית את המצלמה מפניו, וזו נפלה מידיו של הנער. הקצין הגן על עצמו ובשונה מהנוכחים במקום, לא נקט באלימות נגדם."