תגובה לרב שרלו: "אין בעיה עם פרסום הסרטון"

יו"ר ארגון אלמגור דחה את טענות ראש האתיקה של 'צהר' ואמר שישנם שיקולים שונים שגוברים על נושא צנעת הפרט, "גורם לדרג השלטוני, השיפוטי ולאזרחים להתנהל אחרת,

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/02/18 15:02 כא בשבט התשעח

תגובה לרב שרלו: "אין בעיה עם פרסום הסרטון"
זירת הפיגוע באריאל, צילום: המועצה האזורית שומרון

הרב יובל שרלו יצא היום (שלישי) נגד פרסום הסרטון שתיעד את פיגוע הדקירה אתמול באריאל. עם זאת, יש מי שסבור אחרת.

יו"ר ארגון "אלמגור", המלווה נפגעי טרור, סא"ל במיל' מאיר אינדור הגיב לטענות אחד מראשי 'צהר' ואמר כי "לפרסום הסרטון יש חשיבות גדולה".

לדבריו, פרסום הדברים "מחדיר בין צופיו, את תודעת הזהירות -בעיקר באזרחים וחיילים הנעים בדרכים, באזורי חיכוך". בנוסף הוא אמר כי זה "גורם ליותר ויותר אזרחים להצטרף לסדנאות ושיעורי הגנה אישית".

אפקט נוסף שאינדור זקף לזכות פרסום סרטונים מעין אלה הוא שזה מוביל את "הדרג השלטוני והביטחוני להטמיע את הצורך בשיפור הביטחוני בדרגים המקומיים והמערכתיים". עוד הוא ציין שיש גם השפעה על מערכת המשפט, "הפרסום גורם לדרג השיפוטי להוריד מחסומים משפטיים בפני פעולות יותר נמרצות נגד הטרור ומסייעיו".

לסיום הוא טען כי "כל אלה סיבות הגוברות על צנעת הפרט. מה גם שהמשפחה לא הביעה דעתה נגד הפרסום".

מוקדם יותר התראיין הרב שרלו ל'כיפה' ואמר בין היתר כי "מה שנעשה אתמול חצה את כל הקווים ואני חושב שזה היה לא נכון. למרות שאני מאוד בעד שקיפות ואי הסתרה, פה נחצו הקווים גם במובנים מאוד אישיים של הפגיעה במשפחה וכבוד המת, וגם בהפיכת הסיפור הנורא הזה למשהו מאוד מאוד צהוב"

לדבריו, "הפתרון היה יכול להיות לדוגמה להמתין עד לאחר השבעה ואז לנצל את הסרטון כדי לדון בכל התוצאות החיוביות שהוא יכול להעלות".