תביעה ראשונה בחסות "החוק הפולני"

ארגון מפולין הגיש תביעה נגד עיתון ארגנטינאי בטענה שלכתבה על טבח יהודים בשואה צורפו תמונות של פרטיזנים פולנים מתקופה אחרת, "העיתון הפגין בורות ענקית בקשר להיסטוריה ולכן עליו להתנצל באופן רשמי בפני הפולנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/18 19:55 טז באדר התשעח

תביעה ראשונה בחסות "החוק הפולני"
רכבת במחנה ריכוז, צילום: פלאש 90. סרגיי אטל

החוק הפולני נכנס לתוקף ביום חמישי ואמש (שישי) כבר נוצל על ידי ארגון מקומי להגשת תביעה נגד עיתון שלטענתו קישר בין רצח יהודים בשואה לפולנים.

ארגון פולני בשם "הליגה נגד השמצה" הודיע כי הגיש תביעה לבית המשפט בורשה נגד עיתון הארגנטינאי בעקבות כתבה על טבח היהודים בידוובנה כשאת הטקסט ליוו תמונות של לוחמים פרטיזנים פולנים.

לטענת אנשי הארגון, מדובר בכלל בלוחמים פולנים שנאבקו במשטר הקומוניסטי בשנת 1950, כך שלא היה להם כל קשר לשואה.

בהודעת של "הליגה הפולנית נגד השמצה" נמסר כי ההתביעה הגיעה בגין "פעולה שנועדה לפגוע באומה הפולנית ובשם הטוב של החיילים הפולנים. זהו ההליך הראשון בבית משפט בו נעשה שימוש בחוק החדש".

לדבריהם, "העיתון הארגנטינאי הפגין בורות ענקית בקשר להיסטוריה ולכן עליו להתנצל באופן רשמי בפני הפולנים. עורכי העיתון ביקשו להציג לקוראים שלהם אנטישמיות פולנית". ארגון "הליגה הפולנית נגד שהמצה" נחשב כמקורב במיוחד לממשלה הפולנית ופועל על מנת "להגן על שמה הטוב של פולין בעולם".

יש לציין כי החוק הפולני קובע כי מי שיאשים את העם הפולני בפשעי השואה או יעשה שימוש בביטוי "מחנות השמדה פולניים" צפוי להיענש במאסר בן שלוש שנים.