תאונת דרכים בשומרון: אח ואחות בני 12 ו-8 נהרגו

אורי ורואי ליפניק נהרגו כתוצאה מהתנגשות רכב ישראלי ופלסטיני סמוך לישוב שבי שומרון. 4 בני משפחה נוספים פונו במצב קל עד קשה. בתאונה נהרג גם צעיר פלסטיני וארבעה נוספים נפצעו. פרמדיקים של מד"א: "המראה היה מזעזע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/01/18 07:16 ח בשבט התשעח

תאונת דרכים בשומרון: אח ואחות בני 12 ו-8 נהרגו
אחד מכלי הרכב שנפגעו, צילום: מועצה אזורית שומרון

תאונת דרכים קטלנית אירעה אמש (שלישי) בשומרון וכתוצאה ממנה נהרגו אור ליפניק בת 12 ואחיה רואי בן 8. הוריהם ושני אחים נפצעו באורח קל עד קשה.

2 כלי רכב, ישראלי ופלסטיני, התנגשו בכביש 557 שבין שבי שומרון לעינב כשגם בין הפלסטינים נהרג אדם אחד וארבעה נוספים נפצעו. 

מותה של אור נקבע במקום ורואי שפונה לבית החולים נפטר במהלך הלילה מפצעיו. יתר בני המשפחה פונו להמשך קבלת טיפול בבית החולים מאיר בכפר סבא. לפי שעה לא ברור מה הוביל לתאונה הקשה. ממשטרת ישראל נמסר כי "בוחני התנועה פתחו בחקירת נסיבות התאונה ופועלים עם כוחות משטרה נוספים בשטח לברור נסיבות התאונה".

כוחות ההצלה בזירת התאונה בשומרון

כוחות ההצלה בזירת התאונה בשומרוןצילום: מד"א

2 פרמדיקים של מד"א ענת גילגל ותומר פיין סיפרו על זירת האירוע שפגשו: "כשהגענו המראה היה מזעזע, ראינו על הכביש 2 כלי רכב מעוכים לחלוטין, המקום היה חשוך, גשום ובוצי. כוח רפואה של צה"ל שהגיע התחיל לטפל בנפגעים ובסיוע אמבולנסים שלנו שהגיעו מהישובים הענקנו טיפול ראשוני לנפגעים וסייענו לחלץ אותם מהרכבים".

לדבריהם, "מסוקים של צה"ל נחתו במקום. לאחר מיון הנפגעים בשטח טיפלנו ב 11 נפגעים, נערה כבת 13 הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, בסיוע פרמדיקים ורופא צבאי הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ולאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה במקום, ילד כבן 10 היה גם הוא מחוסר הכרה, הוא קיבל טיפול רפואי מהיר ופונה תוך כדי פעולות החייאה בניידת טיפול נמרץ צבאית לבי"ח".

עוד הם סיפרו כי "אישה כבת 35 פונתה בהכרה כשהיא סובלת מפציעות קשות והשאר במצב בינוני. הנפגעים מהרכב הפלסטיני קיבלו טיפול ראשוני מכוחות רפואה של צה"ל שסייעו לנו ופונו באמבולנסים של הסהר האדום שהגיעו למקום למעט אחד מהם שנפגע באורח קשה ופונה במסוק של צה"ל".