שרי הקבינט הבריזו מתדרוך של הרמטכ"ל

על רקע תרגיל הגיס הגדול שצה"ל עורך בצפון, תכננו בצבא להשמיע לחברי הקבינט סקירה מקיפה על הנעשה באיזור. להפתעתם למעט השרים כחלון וגלנט שנמצאים בחו"ל השר בנט, אף אחד מהשרים לא אישר הגעה. "מדובר בהפגנה של חוסר רצינות וחוסר אחריות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/17 10:49 כב באלול התשעז

שרי הקבינט הבריזו מתדרוך של הרמטכ"ל
ליברמן בסיור בצפון, צילום: אריאל חרמוני. משרד הביטחון

בצה"ל רואים בתרגיל הגיס הגדול בצפון כאחד החשובים שנערך בשנים האחרונות. עם זאת, לאחר שהרמטכ"ל הזמין את חברי הקבינט מדיני-בטחוני לסקירה מיוחדת בנושא רק שר אחד אישר את הגעתו- שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט

התרגיל "אור הדגן" החל בשבוע שעבר והוא צפוי להסתיים ביומיים הקרובים. מטרתו היא תרגול הצבא לקראת מערכה אפשרית מול ארגון חיזבאללה ובכלל בחזית הצפונית, בטח לאור הדיווחים הזרים מלפני מספר ימים על תקיפה ישראלית בסוריה.

בתדרוך המיוחד צפויים הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט,מפקד  פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק, מפקד הגיס אלוף תמיר היימן ומפקדי האוגדות, להעביר את סקירתם לאור התרגיל ולאור המצב באזור. בצה"ל זימנו אץ שמונת חברי הקבינט, אך חוץ מהשרים יואב גלנט ומשה כחלון ששוהים בחו"ל והשר בנט שאישר את הגעתו, אף לא אחד מיתר השרים הודיע שיגיע.
 
גורמים בצה"ל אמרו ל'ידיעות אחרונות' כי "מדובר בהפגנה של חוסר רצינות וחוסר אחריות מצד חברי הקבינט, נוכח העובדה שבמהלך התדריך הם אמורים לקבל סקירה על אחד האיומים המרכזיים נגד ישראל".
 
אתמול ביקר בתרגיל שר הביטחון אביגדור ליברמן שאמר בין היתר כי "הדבר היחיד שימנע את המלחמה הבאה הוא עוצמתו של צה"ל וכוח ההרתעה שלו. התרגיל הזה מהווה נדבך משמעותי בהכנת צה"ל לעימות בצפון, אם נידרש לו, ואני שמח להתרשם מהמוכנות, הנחישות והמקצועיות. אין לי ספק שגם אצלנו ובעיקר באזור כולו רואים ומבינים את יכולתו ועוצמתו של צה"ל. התרגיל הזה הוא גם תזכורת לכל מי שזומם לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל שהעימות הבא, אם יפרוץ, יסתיים בהכרעה ברורה לטובת צה"ל ומדינת ישראל".