שרה נתניהו והרב אריה שטרן: עבור הילדים, יש למצוא פתרון מיידי למשבר בהדסה

רב העיר ירושלים ורעיית ראש הממשלה, ביקרו בגן סאקר את הילדים חולי הסרטן שנאלצו לעזוב את ההמחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם. הרב שטרן: "איני יכול לשפוט. אסור שזה יישאר ככה, חייבים פתרון לילדים". נתניהו: "עירבתי את בעלי ראש הממשלה. הלב שלו אתכם לגמרי. אעשה כל מאמץ מול ליצמן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/06/17 09:38 כו בסיון התשעז

שרה נתניהו והרב אריה שטרן: עבור הילדים, יש למצוא פתרון מיידי למשבר בהדסה
שרה נתניהו בביקור בגן סאקר, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

מאהל מחאה או בית חולים מאולתר, לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו ולרב העיר ירושלים הרב אריה שטרן, זה לא משנה. אתמול (שני) הם הגיעו לביקור בגן סאקר בעיר הבירה, במהלכו ניסו לחזק את הילדים חולי הסרטן והוריהם, שנקלעו למשבר העמוק בבית החולים הדסה עין כרם.

הרב שטרן אמר לנוכחים כי "אי אפשר לעבור ליד גן סאקר ולהישאר אדיש". לדבריו הוא אינו "בקיא בפרטים, אך יש ילדים חולים והורים במצוקה. 'עמו אנכי בצרה', יש לנו בעם ישראל ערבות הדדית. אסור שזה יישאר ככה, חייבים פתרון לילדים".

במהלך סיורו נחשף הרב לחלק מהסיפורים והוסיף: "איני יכול לשפוט, יש כלל של 'שמוע בין אחיכם ושפטתם צדק'. אינני שומע את שני הצדדים, לכן איני יכול לדון אבל באתי לברך את הילדים ברפואה שלמה ולחזק את ההורים ולהתפלל שיימצא פתרון במהרה כיאה לעיר הקודש ירושלים".

הרב שטרן מבקר את הילדים חולי הסרטן

הרב שטרן מבקר את הילדים חולי הסרטןצילום: דוברות רבנות ירושלים

מי שגם ביקרה אתמול במתחם היא רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, שהבטיחה למצוא פיתרון לבעיה. הורי הילדים ביקשו מנתניהו להתערב במשבר. "עד עכשיו רק גברים ניהלו את השיחות", אמר אחד ההורים, "אנחנו יודעים מה זה לב של אימא, אנחנו זקוקים ללב שיסתכל רק על הילדים. תנו לנו להילחם בסרטן בשקט".

נתניהו הגיבה לדברים ואמרה: "נקלענו למצב שאין אף אחד ששמח ומאושר ממנו. משיחותיי עם שר הבריאות אני יודעת שכואב לו ושהוא רוצה לעזור". לדבריה, "עירבתי את בעלי ראש הממשלה. הלב שלו אתכם לגמרי. הוא אמר שידבר עם ליצמן וינסו למצוא פתרון. זה ייפתר. אני מאמינה שהילדים צריכים לקבל את הטיפול הכי טוב ובמקום הכי קרוב. אעשה כל מאמץ מול ליצמן".

רעיית ראש הממשלה הבטיחה שתעזור

רעיית ראש הממשלה הבטיחה שתעזורצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

בשבוע שעבר, פנו חברי הכנסת יהודה גליק מהליכוד ואיילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני לרעיית ראש הממשלה וביקשו ממנה לסייע בפתיחת מחלקה בבית החולים שערי צדק. "פניה זו", כתבו השניים, "אינה נעשית בקלות דעת והיא נסמכת על מעורבותך במשברים בעבר ועל הדאגה שברור לנו שאת חולקת עמנו לכל ילדי ישראל, אשר בריאותם בסכנה והם אינם מטופלים כיאות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב לנאמר במכתב וכתב בדף הפייסבוק שלו, "צר לי לאכזב את חברי הכנסת גליק ונחמיאס-ורבין, אבל שלושה ימים לפני שהם פנו לרעייתי בכתב, היא פנתה אליי כדי שאסייע לפתור את הבעיה שנוצרה בבית החולים הדסה. ואכן בעקבות פנייתה, בימים האחרונים שוחחתי כמה פעמים עם שר הבריאות ליצמן בנידון, במטרה למצוא פתרון בהקדם".