שרה (בן ארצי) נתניהו בת ה-16: "שלום אמיתי נראה לי בלתי אפשרי"

שרה נתניהו לא רק נשואה לראש הממשלה, שנמצא גם בראש מחנה הימין, אלא מחזיקה בדעות ימניות משלה. כיצד אנו יודעים? חוץ מהיותה בת למשפחת בן ארצי היא גם כתבה מאמר למעריב לנוער בשנת 1975

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/10/17 16:50 כז בתשרי התשעח

שרה (בן ארצי) נתניהו בת ה-16: "שלום אמיתי נראה לי בלתי אפשרי"
שרה נתניהו ורוה"מ, צילום: מרק ישראל סלם POOL

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, לא מרבה להתבטא בנושאים פוליטיים, אך כנצר למשפחת בן ארצי בוודאי לא קשה לנחש מהן דעותיה הפוליטיות. עם זאת, נראה שדעותיה המוצקות נטועות בעבר הרחוק כפי שניתן לקרוא ממאמר שכתבה לעיתון מעריב לנוער בשנת 1975.

מאמרה, אז כנערה בת 16 בשם שרה בן ארצי, פורסם היום (שלישי) בחשבון הטוויטר של העיתונאי תומר אביטל ועסק בסוגיית השלכותיו של שלום עם הערבים והאם הוא בכלל מציאותי

נתניהו תיארה את מציאות השלום שאנשים נוטים לדמיין כמצב של "גבולות פתוחם, סחר חופשי, יחסי תרבות וכו" ותהתה האם שלום כזה הוא בר השגה ומה הבעיות שהוא עלול להביא עמו. "סביר להניח שהשלום יושג באמצעות לחצים חיצוניים, צבאיים או פוליטיים, ואילו בתוך תוכם הערבים ימשיכו לשמור לנו טינה על שאנו יושבים על אדמותיהם (ואין זה משנה כלל לדעתי, אם נחזיר להם את השטחים שכבשנו במלחמת ששת הימים. בסופו של דבר, הערבים רואים גם את יפו, לוד וחיפה כאדמות שלהם)".

לדעתה, כפי שכתבה לפני 42 שנה, מצב זה הוא "בבחינת גחלים לוחשות, שעלולות ליהפךבנקל למדורה גדולה". עוד כתבה נתניהו כנערה כי מבחינתה, "שלום אמיתי במושגים שמקובלים בעולם נראה לי בלתי אפשרי. לפחות בטווח הנראה לעין".

הנערה שלעתיד תהפוך לרעיית ראש הממשלה, טענה כי שלום מלא עלול גם להביא לשיגשוג סחר הסמים, כפי שקרה מאז שמספר גדול של ערבים נתווספו למדינה לאחר מלחמת ששת הימים. "בעיה נוספת שתיווצר, היא בעיית נישואי התערובת", תופעה שלדעתה אז אסור להתעלם ממנה.

באופן כללי היא חששה "שהייחוד הלאומי שלנו עלול להטשטש והצביון היהודי ילך ויעלם". לסיום היא ציינה כי למרות שהרצון לחיות בשלום הוא גדול, "כאשר נעמוד פעם (אם בכלל...) בפני השלום, כדאי שנקדיש מעט מחשבה ותשומת לב לאותן בעיות שהעליתי, שהרי הן שיקבעו אז את המשך קיומה של מדינת ישראל".