שקד על העברת השגרירות: "טראמפ התחייב לציבור בוחריו"

שרת המשפטים התייחסה בפורום סבן בוושינגטון לדיווחים על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים וכן להצעות החוק של הליכוד, "את החוק הצרפתי אנחנו עצרנו. חוק ההמלצות הגיוני במהות. יחד עם זאת, העם לא בחר ממשלת ימין כדי להעביר אותו אלא רפורמות אידיאולוגיות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/12/17 09:38 טו בכסלו התשעח

שקד על העברת השגרירות: "טראמפ התחייב לציבור בוחריו"
"לא נבחרנו עבור חוק ההמלצות". תמונת ארכיון שקד, צילום: פלאש 90. רועי אלימה

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה בפורום סבן שבוושינגטון לשורת החוקים שהליכוד מנסה להעביר בתקופה האחרונה וציינה כי בבית היהודי לא שלמים עם כולם.

שקד הדגישה כי את החוק הצרפתי, שנועד למנוע חקירת ראש ממשלה בזמן כהונתו, נעצר ביומתה, "את החוק הצרפתי בנט ואני עצרנו, לאחר שהייתה הסכמה עם יתר סיעות הקואליציה להעביר אותו עם קציבת קדנציות. אנחנו אמרנו: עד כאן".

על החוק ההמלצות היא אמרה כי "אם שמים בצד את העניין הפרסונאלי, במהות הוא הגיוני. הגנה על זכויות חשודים על חשבון זכות הציבור לדעת. יחד עם זאת, העם לא בחר ממשלת ימין כדי להעביר את חוק ההמלצות, אלא כדי להעביר רפורמות יסוד אידיאולוגיות, כמו חוק יסוד החקיקה, והאנרגיה של הקואליציה מושקעת בכיוון הלא נכון".

שרת המשפטים אמרה על נושא העברת השגרירות האמריקנית בישראל לירושלים כי "הנשיא טראמפ התחייב לציבור בוחריו. אני מקווה ומאמינה שהוא יעשה את זה". על היחסים בין הבית הלבן לישראל היא ציינה כי "יש קשר בין ישראל לארה"ב שהוא לא ניתן לניתוק, ולא משנה מי יושב בבית הלבן ומי יושב בבלפור".

בין הנוכחים בכנס היו גם כאלה שמחו על התנהלות הממשלה בסוגיית הסכסכוך עם הפלסטינים. להם קראה שקד "לרדת לקרקע המציאות. הפער בין הישראלים לפלסטינים גדול מדי. לא יהיה הסכם בשעה שהרשות הפלסטינית עוסקת בהסתה, מעבירה כספים לטרוריסטים ופונה לערכאות בינלאומיות".